مهناز افشار که این روزها در آلمان به سر می‌برد، درباره پذیرفتن نقش «راضیه» در «قسم» گفت: من بعد از «آشفته‌گی» و «ناگهان درخت» تصمیم داشتم پیشنهاد دیگری را قبول نکنم. در آلمان بودم که محسن تنابنده فیلمنامه را برایم فرستاد. وقتی فیلمنامه «قسم» را خواندم خیلی حالم بد شد. من خواهر بزرگ دارم و ما یک خانواده خیلی سنتی داریم. برای همین نسبت به این جمع خانوادگی در «قسم» این حس برایم ایجاد شد که انگار باید سهمی در این قصه داشته باشم. خیلی با خودم کلنجار رفتم که قبول نکنم ولی نشد. یک باره همه چیز دست به دست هم داد و «راضیه» من را صدا کرد. 

مهناز افشار در ادامه درباره اینکه چطور به «راضیه» فیلم نزدیک شده گفت: من چون پدر از دست دادم و چون خواهر دارم و چون دوست داشتم کار اجتماعی از جنس مردم انجام بدهم و گاهی انجام دادم و متاسفانه بد برداشت شده، راضیه را خیلی دوست داشتم. بارها پیش آمد که در طول فیلمبرداری برای یک خواهری که مرده بود و خواهری که به خون‌خواهی خواهرش برخاسته بود، ضجه زدم و عزاداری کردم.

بازیگر فیلم «قسم» در ادامه درباره کار کردن با محسن تنابنده در این فیلم گفت: محسن بداخلاق‌ترین کارگردان جهان است ولی آنقدر حواسش به بازیگر است که تمام آن نابازیگرانی که در اتوبوس بودند را تک به تک کنترل می‌کرد. 

مهناز افشار در پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه تصمیم گرفتم خودم مراقب باشم که یک سری حرف‌های بیخود دوباره پخش نشود گفت: من به یک دلیل بزرگ به وطنم برمی‌گردم؛ پدرم آنجا خاک است، مادرم آنجا نفس می‌کشد و از همه مهمتر ریشه من در آنجاست.

او ادامه داد: من همیشه یکی دو سال سفر می‌رفتم و نمی‌دانم الان چرا اینقدر به چشم آمده. من فقط ۴ماه است که از کشور خارج شدم و مطمئنا برای اکران فیلم شما (آشفته‌گی) برمی‌گردم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.