سعید باستانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی؛ با اشاره به کاهش قیمت گوشی در روزهای آینده، گفت: با توجه به اینکه قیمت ارز سیر نزولی دارد، می توان گفت قیمت کالاهای وارداتی نیز کاهش خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرضه بیشتر کالا باعث کاهش قیمت آن می شود، بیان کرد: دلار تاثیر زیادی در افزایش و کاهش کالاهای وارداتی دارد و زمانی که به یک ثبات برسد از سفارش تا رسیدن به دست مشتری تغییری نخواهد کرد و بازار قیمت آنها آرام خواهد شد.

باستانی تغییرات قیمت لوازم خانگی و تلفن همراه را وابسته به قیمت ارز دانست و گفت: مدتی است قیمت لوازم خانگی و تلفن همراه نسبت به تغییرات ارز متغیر شده است، اما اکنون بازار به سمت آرامش و حتی روند نزولی قیمت‌ها پیش می‌رود.

 

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به لوازم خانگی و موبایل اختصاص نمی یابد

 

او با اشاره به اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به لوازم خانگی و موبایل اختصاص نمی یابد، بیان کرد: مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از طریق سامانه نیما تأمین ارز می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است در صورتی که کاهش نرخ ارز ادامه دار باشد، طبیعی است که بازار شاهد کاهش نرخ گوشی‌های همراه خواهد بود.

به گفته باستانی فروشندگان باید قیمت موبایل را متناسب با نرخ ارز محاسبه کنند، همچنین ممکن است برخی از فروشندگان علیرغم کاهش نرخ دلار از ارائه موبایل ارزان قیمت خودداری کنند از این رو لازم است که سازمان حمایت از مصرف کننده و دستگاه‌های نظارتی، نظارت دقیقی در آن داشته باشند تا بتوان از سوءاستفاده جلوگیری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.