«عصر جدید» را شاید بتوان تنها برنامه پربیننده این روزهای تلویزیون دانست. 
برنامه‌ای که ماه‌ها مخاطب را با خود کشانده تا به فینالش رسیده.

از روزها قبل درباره پخش فینال این برنامه در شب عید غدیر  اطلاع‌رسانی شده بود و از صبح امروز ساعت پخش این برنامه در کانال این برنامه و زیرنویس شبکه سه ۲۱:۱۵دقیقه  اعلام شده بود.

برنامه از حدود ۲۱:۲۰دقیقه با ورود داوران به استودیو آغاز شد، چند دقیقه‌ای به رسم همه قسمت‌های این برنامه به صحبت احسان علیخانی گذشت. یک مولودی‌خوانی از داخل استودیو (که از لحاظ ریتم و اجرا تفاوتی با مداحی نداشت)، یک سخنرانی از حرم امام علی(ع) در نجف، یک آیتم رپورتاژ از کمک‌رسانی عصر جدیدی‌ها به سیل‌زده‌ها و بعد از آن حدود ده دقیقه تلاش احسان علیخانی و تیم داوران برای اقناع و ترغیب مخاطبان برای رای دادن و بالا بردن آمار نظر سنجی، آیتم‌های پیش از ساعت ۲۲ این برنامه بودند. پس از آن خبر ساعت ۲۲ پخش شد و بعد تا ۲۲:۴۰ دقیقه آگهی بازرگانی.
در حقیقت تا ۲۲:۳۰ دقیقه هیچ فینالیستی به روی صحنه نیامد در صورتی که مخاطبان از ۲۱:۱۵دقیقه منتظر آغاز اجراهای این برنامه بودند.

کلیپی به مناسبت عید غدیر، یک آیتم مداحی ضبطی و باز یک کلیپ دیگر برای عید غدیر تا ۲۲:۵۰دقیقه مخاطب را برای دیدن اجراهای فینال «عصر جدید» به دنبال خود کشاند.

به نظر می‌رسد کنداکتور خالی تلویزیون برای شب یکی از مهمترین‌ اعیاد شیعیان و بی‌برنامه بودن برای این عید درست مانند عید هفته گذشته را می‌توان دلیل این‌ اتفاق دانست و اینطور فریب دادن مخاطب را به وسیله آن توجیه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.