شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در حالی حضور ولادیمیر پوتین در جمع مردم سیل زده را به صورت زنده پخش کرد که مردم ایرکوتسک که بیشترین آسیب را از سیل دیده بودند در حال شکایت از وضعیت خود به رئیس جمهور بودند.

بخش عمده برنامه پوتین در بازدید از مناطق سیل زده به گفت وگو با ساکنان شهر تولون در استان ایرکوتسک اختصاص یافت و وی با افراد واقع در یک مرکز اسکان موقت دیدار و به مدت نیم ساعت با آنها گفت وگو کرد.
رئیس جمهوری روسیه همچنین در شهر تولون با افرادی که برای دیدار با وی تجمع کرده بودند ملاقات کرد و بخش عمده درخواست های مردم از پوتین در مورد مجوز برای ساخت مسکن رایگان، تامین کار و اشتغال و نیز صدور مجدد مدارک هویت شماری از افراد بود که در جریان سیل از دست داده بودند.
پوتین در این دیدارها تاکید کرد که خانه هایی که ساخته و در اختیار مردم قرار می گیرد از یک طرف باید با کیفیت خوب و از سوی دیگر در مدت زمان کوتاه ساخته شود تا با رسیدن فصل سرما، مردم مجبور نشوند در چادرها و مراکز اسکان موقت بسر ببرند.
وی در دیدار با گروهی از افراد سیل زده این ادعا را که سیل بر اثر انفجار رخ داده رد کرد و آن را ادعای بی اساس خواند.

حضور در جمع مقامات محلی آخرین برنامه پوتین در این سفر بود، وی در نشست با آنها از اقدامات صورت گرفته انتقاد کرد و گفت که نیاز به اقدامات واقعی برای اسکان افراد سیل زده است.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که خانه های جدید برای سیل زدگان نباید برای اینکه فقط جای خالی در پرسشنامه پر شود، ساخته شوند.
وی تاکید کرد که نباید مقام های دولتی با گستاخی با مردم برخورد کنند و در پرداخت خسارت به افراد آسیب دیده نیز نباید تعللی صورت گیرد.

156489194

سیل در استان ایرکوتسک اوایل تیر ماه رخ داد و پیچیده ترین وضعیت در شهر تولون در این استان گزارش شد که سطح آب در رودخانه «اییا» هفت متر بیشتر از وضعیت بحرانی بالا آمد.
بر اساس اطلاعات وزارت موقعیت های اضطراری روسیه بر اثر سیل در ایرکوتسک ۲۵ نفر جان خود را از دست داده، هفت نفر مفقود شدند و بیش از ۵۰۰ نفر راهی بیمارستان شدند.

در مجموع بیش از ۳۵۰۰ خانه در مناطق سیل زده زیر آب رفت و به بسیاری از این اماکن آسیب های جدی وارد شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به تازگی اعلام کرد که پرداخت خسارت به افرادی که خانه هایشان بر اثر سیل آسیب دیده آغاز شده است و به این افراد بر اثر از دست دادن اموال خانه از ۵۰ الی ۱۰۰ هزار روبل (۸۰۰ الی ۱۶۰۰ دلار) به ازای هر عضو خانواده پرداخت می شود.

به کسانی هم که بستگان نزدیک خود را از دست داده اند یک میلیون روبل (حدود ۱۶ هزار دلار) پرداخت می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.