علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه این تعداد معادل ۱۶.۴ درصد کل زائران و عوامل اجرایی حج ۹۸ است، افزود: ۴۳ پرواز از فرودگاه مدینه نسبت به انتقال ۱۰ هزار و ۳۵ زائر و ۱۷ پرواز هم کار انتقال مابقی زائران را در این ایام از طریق فرودگاه جده انجام داده اند.

رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه در مجموع تاکنون ۲۸ درصد حجاج ایرانی مکه را به مقصد کشورمان یا مدینه منوره ترک کرده اند، جمعیت زائران حاضر در مکه را در شرایط کنونی ۶۰ هزار و ۷۵۳ نفر در قالب ۴۳۳ کاروان عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۵ کاروان با یک هزارو ۹۵۹ زائر وارد شهر پیامبر (ص) شده اند، گفت: دراین مدت ۱۹ هزار و ۷۶۱حاجی  در قالب۱۳۲ کاروان به مدینه منوره رفته و در این شهر استقرار یافته اند. هم اکنون ۶۰ کاروان با جمعیت ۸ هزار و ۵۴۴ زائر درمدینه استقرار دارند. خدمت‌رسانی به حجاج مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره با قوت ادامه دارد و روزانه ۱۵۸ هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام توسط دو آشپزخانه بزرگ صنعتی افندیه و ابوجدائل و نیز دو مجموعه خودپخت میلینیوم و الدانه برای زائران در مکه پخت می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل با استفاده از ۲۰۲ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه مینی‌بوس در۱۹ خط فعال در مکه اشاره کرد که نسبت به جابجایی زائران در مسیر بیت‌الله الحرام و هتل‌ها اقدام می‌کنند. ۱۱ ایستگاه راهنمای زائر هم در مکه فعال است و هر شیفت ۷۸ نیرو به زائران خدمات ارائه می دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.