حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری امروز در شورای اداری خراسان شمالی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اجرای عدالت و حرکت در مسیر عدالت متوجه همه مسئولان است اظهار داشت: اگر مسئولان در مسیر عدالت حرکت نکنند به اسلام خون شهدا و کشور خیانت کرده‌اند.

وی مبارزه با فساد در همه ابعاد به ویژه اقتصادی و اخلاقی را وظیفه تمام مسئولان عنوان کرد و افزود: تمامی مدیران باید در مسیر عدالت حرکت کنند و این وظیفه را داریم که در هر سنگر و جایگاهی که هستیم اجرای عدالت را در دستور کار قرار دهیم.

دادستان کل کشور با اظهار اینکه در مبارزه با فساد آن گونه که باید و شاید موفق نبودیم، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه همه مدیران این است که در تمام سطوح مبارزه با فساد ورود پیدا کنند اما متاسفانه در این زمینه آن گونه که باید و شاید موفق باشیم به خوبی عمل نکرده‌ایم. عده‌ای در داخل کشور و گروهی در بیرون از مرزها تلاش می‌کنند فساد را در کشور و بخش اداری کشور گسترده جلوه دهند اما این بی‌انصافی است چراکه بسیاری از مدیران کشور پاک دست هستند.

منتظری منشاء بسیاری از مشکلات در اجتماع را ضعف مدیریت دانست و افزود: با وجود اینکه فساد در ادارات و بخش‌های مختلف کشور گسترده نیست اما همین اندازه هم برای نظام اسلامی و کشور زیاد است که در حال حاضر این فسادها به ضعف مدیریت برمی‌گردد و عدم نظارت مدیران و کوتاهی در انجام وظیفه عامل توسعه این فسادها به شمار می‌رود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه منشاء پرونده‌های فساد اقتصادی کشور از بانک‌هاست، تصریح کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر پرونده‌های بانکی که چند مورد آن هم در خراسان شمالی اتفاق افتاده ‌رو به افزایش است و باید مدیران بانک‌ها نظارت کافی را داشته باشند و به صورت رانتی تسهیلات را ارائه ندهند.

منتظری با اشاره به اینکه قوه قضائیه در برابر فسادهایی نظیر تجاوز به منافع و منابع مالی و تضییع حقوق عامه به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد، ادامه داد: دستگاه قضایی اعلام می کند که با تمام توان و قدرت و امکانات در برابر این گونه فسادها کوتاه نمی آید چراکه حرکت در مسیر عدالت و تحقق آن بر اساس قانون مهم‌ترین وظیفه قوه قضائیه است.

وی با تاکید بر این که مدیریت کشور باید تقویت شود بیان داشت: آن دسته از مدیرانی که مفسد و متخلف هستند را ابتدا باید عزل و سپس برخورد قضایی صورت داد چراکه نباید جایگاه مدیریت تضعیف شود. دستگاه قضایی این تصمیم را دارد که با عزم کامل در برابر فسادها در تمام سطوح برخورد قاطع داشته باشد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در برخورد و رسیدگی با گروه‌ها و جریانات سیاسی از سیاست‌زدگی به دور است و هر کسی که مرتکب خلاف و جرم شده باشد در چارچوب قانون با وی برخورد می‌شود.

منتظر در پایان با بیان اینکه امروزه فضای مجازی کشور فضای مجازی آلوده است، اضافه کرد: برخورد با قاچاق، مفاسد اخلاقی و فضای مجازی جزء اولویت‌ها و برنامه‌های دستگاه قضاست چرا که متاسفانه آمار جرایم رایانه‌ای در کشور رو به افزایش است و این یک هشدار به شمار می‌رود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.