اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: منطق مقاومت، منطقی قاطع در صیانت از منافع ملی است که برتری و کارایی خود را مستمراً اثبات می کند. پس از ۶ هفته از راهزنی دریایی انگلیس در مورد نفتکش آدریان دریا، رئیس حکومت جبل‌الطارق که زیر حاکمیت انگلستان است، بدون اعتنا به هیاهوی آمریکا اعلام کرد که این نفتکش می‌تواند منطقه را ترک کند، گرچه تا پایان این ماجرا و بازگشت نفتکش به مقصد خویش باید از خوش‌بینی سیاسی خودداری کرد، اما پایان دادن حکومت جبل الطارق به توقیف غیرقانونی نفتکش، برتری دیپلماسی مقاومت و اقتدار را نشان می دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: سیاست خارجی ایران در همه موارد باید با پرهیز از هیجان زدگی و احساسات، تخیل محوری و بر اساس عزت، حکمت، مصلحت و معطوف به حفظ منافع ملی با دیپلماسی اقتدار اجرا شود و بیان قاطعیت همراه با منطق جهان پسند همواره نتیجه مثبت داده و خواهد داد.

بادامچیان اظهار کرد: در پسابرجام نیز همین سیاست جواب مثبت خواهد داد. همانطور که دست رد دکتر ظریف به تحریم او از طرف ترامپ، موقعیت وی را در صحنه سیاست جهانی بالاتر برد و واکنش عصبانی آمریکایی‌ها حکایت از همین موضع قاطع می کند.

وی گفت: سیاست مقاومت در برابر تحریم ها و بازیگری های سیاسی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بود که آمریکایی ها را وادار کرد به پیام دهی توسط واسطه ها اقدام کنند و اقدام قاطع و شجاعانه رهبری معظم بود که در صحنه جهانی، اقتدار ایران اسلامی را افزون نمود. این دیپلماسی اقتدار و مقاومت است که سید مقاومت سیدحسن نصرالله، صهیونیست‌ها را در تحولات منطقه به عجز رسانده و زمینه را برای فروپاشی رژیم غاصب اسرائیل آماده می کند. فلسطینی‌ها هم در مقاومت انتفاضه اسلامی به این موقعیت مهم دست یافته اند و این مقاومت ارزشی یمنی‌هاست که در سایه سار اسلام نبوی و علوی و عزت عاشورایی، متجاوزان به یمن از سعودی‌ها و امارات را به شکست رسانده و حامیان آمریکایی و انگلیسی آنها را مأیوس کرده است.

بادامچیان در ادامه با اشاره به دیدار نماینده انصارالله یمن با رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: این دیدار، پیامی داشت که به صراحت خط ولایت و کارآیی آن را جلوه ای تازه داد. یمنی‌ها در این دیدار مهم که در جهان بازتاب ویژه‌ای داشت اعلام کردند ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام و ولایت امیر مؤمنان علی (ع) می‌دانیم و مواضع حیدری و علوی شما را در حمایت از مردم یمن، مایه برکت و روحیه بخش می‌دانیم. ملت ایران در سوابق تاریخی خویش همواره برای ملت بزرگ یمن احترام ویژه ای قائل بوده و اکنون هم در کنار این ملت مظلوم در برابر ستمگران جهانی است و امید دارد که به زودی شاهد پیروزی ملت یمن در مقاومت چندساله خود باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره دیدار اعضای گروه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: برای حل مشکلات و روی آوردن دولت کریمه اسلامی و مجلس یازدهم که مجلس گام دوم انقلاب اسلامی است، کشور نیازمند مدیریت جهادی در همه عرصه‌هاست و مردم نیز اگر به مدیران و چهره هایی رأی دهند که سوابق درخشان در جهاد و پاکدستی و پاکدامنی دارند، می توانند به تحقق عدالت و پیشرفت همه جانبه امیدوار باشند. در دوره دوازدهم حزب مؤتلفه اسلامی، شعار ما مدیریت جهادی با مسئولیت پذیری حزبی است.

بادامچیان با اشاره به پایان مناسک حج، با تبریک به حجاج بیت الله الحرام برای انجام حج ابراهیمی، برگزاری آبرومندانه این مراسم را حاصل اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی دانست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره وضعیت شیخ زکزاکی گفت: دولت هند درباره این شخصیت برجسته آفریقا کوتاهی کرد و در مورد کشمیر نیز راه خطا می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت هند این مسایل را که متناسب با شأن ملت بزرگ هندوستان نیست جبران کند.

بادامچیان در پایان با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار کرد: غدیر الگوی اسلام در حکمران خوب است. اسلام معتقد است حاکم باید عادل، دانا، پاکدست و مشروعیت الهی داشته باشد. جهان با انقلاب اسلامی و پدیده رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در هدایت حکومت و زعامت مردم به سوی فلسفه غدیر و اندیشیدن در چشمه ساز غدیر پیش می رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.