«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات ضمن محکوم کردن حمله انصارالله به میدان نفتی «شیبه» وابسته به شرکت آرامکو عربستان سعودی، مدعی شد که انصارالله در برابر تلاش‌های سیاسی سازمان ملل کارشکنی می‌کند.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله به میدان الشیبه، علی‌رغم ماهیت تبلیغاتی آن، دلیلی دیگر بر اهانت حوثی‌ها به تلاش‌های سیاسی سازمان ملل است».

وی افزود که «اتحاد و تقویت عملکرد دولت در مرحله آینده ضروری است و شکی نیست که استمرار حملات حوثی‌ها بزرگ‌ترین خطر برای [توافقنامه] استکهلم است».

ارتش یمن روز شنبه (دیروز) از بزرگ‌ترین حمله پهپادی به اهدافی سعودی در عمق ۱۲۰۰ کیلومتری خاک عربستان خبر داد و گفت که پایگاه نفتی «الشیبه» در جنوب شرق عربستان را هدف قرار داده است.

این عملیات یمنی‌ها که با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد صورت گرفت از بزرگترین حملات پهپادی تاریخ یمن به بزرگترین منبع ذخایر استراتژیک نفتی عربستان سعودی محسوب می‌شود که با توجه به وسعت، حجم و برد این حملات، تحول شگرفی در طول جنگ یمن به شمار می‌آید.

بحرین نیز این حمله تلافی‌جویانه را محکوم کرده است.

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، یک منبع در وزارت خارجه کویت هم به صورت غیررسمی و بدون اعلام نام، حمله به میدان نفتی «الشیبه» عربستان سعودی را محکوم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.