فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:‌ در پی مراجعه جوانی به پلیس فتا استان مبنی بر این‌ که مبلغ ۹ میلیون ریال به‌ صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشت شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 سرهنگ مفخمی شهرستانی افزود: در تحقیقات تخصصی پلیس فتا مشخص شد چندی پیش فرد شاکی در یک کانال تلگرامی فروش اکانت یک بازی کامپیوتری را با قیمتی استثنایی مشاهده کرده و از درگاه بانکی تعبیه شده در این کانال برای خرید اقدام می کند که ضمن عدم موفقیت در خرید ، اطلاعات حساب بانکی اش را در درگاه بانکی جعلی که از سوی مدیر این کانال طراحی شده بود، وارد کرده و مدتی بعد در حدود ۹ میلیون ریال از حساب بانکی اش به صورت غیرمجاز برداشت می شود.

وی ادامه داد: با آغاز اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا استان، نوجوانی ۱۶ ساله که ساکن یکی دیگر از استان های کشور بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی با اعزام تیمی از ماموران انتظامی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شد.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در خلال تحقیقات پلیس و با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده، متهم اعتراف کرد که در ابتدا یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) را طراحی کرده و با تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام و تحت عناوینی چون فروش شارژ، فروش اکانت بازی ps۴ لینک این درگاه‌های جعلی را در فضای معرفی می کرده و تعداد زیادی اطلاعات حساب از این طریق به دست آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز از آن‌ها کرده است.

سرهنگ مخفمی شهرستانی افزود:‌ در بررسی های تخصصی پلیس بر روی تجهیزات رایانه ای این فرد، اطلاعات حساب بانکی ۱۲۷ شهروند در سراسر کشور به دست آمد و مشخص شد که این نوجوان در حدود یک میلیارد و ۴۴ میلیون و ۲۵ هزار ریال از این حساب هاب بانکی به صورت غیر مجاز برداشت داشته است.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد: از عضویت در کانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه یابی، ماهواره جیبی و... جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاه‌بردار قرار نگیرند.

️فرمانده انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: تمام درگاه‌های بانکی از پروتکل ssl استفاده می‌کنند که با علامت https در ابتدای آدرس سایت نمایش داده می‌شوند و لازم است کاربران بانکی به آدرس سایت توجه کامل داشته باشند چراکه تمام بانک‌ها از آدرس مختص خود جهت سرویس‌دهی به کاربران استفاده می‌کنند و مراقبت باشند ‌که کلاه‌برداران برای معرفی تارنمای خود از حروف اضافه‌تر یا حروف مشابه استفاده می‌کنند تا بتوانند کاربران خود را فریب دهند.

کاربران فضای مجازی درصورتی‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.