نشست خبری «عصر جدید» در آستانه پایان رقابت‌هایش که بیست و هشتم مردادماه همزمان با شب عید سعید غدیر خم از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت در سازمان صداوسیما برگزار شد. احسان علیخانی فارغ از توضیحات و رفع ابهامات و شبهاتی درباره این برنامه تلویزیونی درباره موضوع جدی اعمالِ رده‌بندی سنی به صورت ناگهانی و تأثیرات منفی برخی اجراهای برنامه با خبرنگار خبرگزاری تسنیم صحبت کرد.

او در این باره گفت: ما یک جاهایی خیلی سخت می‌گرفتیم درباره رده سنی و هشدار برای زیر ۱۶ سال می دادیم که برخی صحنه‌ها را نبینند درحالیکه نوجوان امروز خیلی چیزها را می‌بیند و می‌داند با این حال در این هشدارها بیشتر سخن‌مان روی خانواده‌ها بود که اگر فرزندشان را می‌شناسند که اهل ماجراجویی است حواس‌شان باشد. می‌دانید اگر در این مورد بخواهیم خیلی محدودیت داشته باشیم و سخت‌گیری کنیم به عقب برمی گردیم. اما باید شکل و قاعده پیدا کند و همه تکلیف‌شان را بدانند این رویه، رویه درستی نیست.

علیخانی درباره ساخت دوباره برنامه «ماه عسل» به خبرنگار تسنیم، توضیح داد: الان نمی‌توانم چیزی بگویم. به نظرم «عصر جدید» یک غول بی شاخ و دُمی است که نمی‌دانم تا کجا طی طریق کند. جالب است بدانید که تلویزیون به من پیشنهاد دادند هر دو برنامه را داشته باشم اما من گفتم نمی‌توانم.  

او درباره وجود طعمِ «ماه عسلی» برخی از برنامه‌های تلویزیون خصوصا در ماه مبارک رمضان، گفت: روزی که گفتم «ماه عسل» تمام! یکسری از تاکشوهای تلویزیونی، طعم و بوی «ماه عسل» را گرفتند و حتماً روزی هم با «عصر جدید» وداع کنم این سبک و روش ساخت برنامه‌ها هم رنگ و بوی برخی از برنامه‌های تلویزیونی خواهد شد. 

علیخانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره حضور مجریان کارنابلد و هزینه‌هایی که سازمان صداوسیما به خاطرِ نابلدی و غیرحرفه‌ای و حتی اشتباه های تأثیرگذار آن‌ها در برنامه زنده و حتی تولید پرداخت می‌کند، توضیح داد: جالب است همین الان در روابط عمومی سازمان صداوسیما دوستی گزارشگر بود و از من خواست او را کمک کنم تا مجری شود. گفتم چند سال است گزارشگری می‌کنید و گفت دو ماه است. من شش سال گزارشگری کردم و به نظرمن بزرگترین دانشگاه برای یک مجری حتماً گزارشگری است.

وی افزود: یک مجری در قامتِ یک گزارشگر به بلوغ و رشد می‌رسد. مجری ما قبل از برنامه زنده حتماً باید خاکِ پشت دوربین را بخورد. آن‌وقت بعد از بلوغ و این رشد و نمو، وقتی جلوی دوربین قرار می‌گیرد آنقدر احساس راحتی می‌کند که از این متانت و آرامش مخاطب هم لذت می‌برد. 

بیشتر بخوانید

سری جدید «عصر جدید» زمستان کلید می‌خورد

ماجرای فشار دولت بر صداو سیما علیه برخی از مجریان/ برای اینکه مخالفان برجام روی آنتن زنده نروند، در استودیو را قفل کردند

حسین رفیعی: دردناک است که مجریان کاربلد خانه‌نشین شده‌اند/ مردم به خاطر شخص خاصی تلویزیون نگاه نمی‌کنند!

نیما کرمی: رسانه‌ملی دوباره به مجریان کاربلدش رو می‌آورد

علیخانی مشکل جدی اجرای تلویزیون را آزمون و خطا ندادن دانست و گفت: مشکل بزرگ و جدی ما در حوزه اجرا این است که برخی از مجریان بدون هیچ آزمون و خطایی و خاک خوردن پشت دوربین و دویدن در خیابان، بیابان، کویر، شمال و جنوب خصوصاً سوار شدن در پاترول‌های سازمانی صداوسیما، جلویِ دوربین برنامه زنده قرار می‌گیرند. من سوارِ پاترول‌های زردِ سازمانی صداوسیما شده‌ام و دو بار  کل ایران را رفته‌ام و گزارشگری کرده‌ام. اما اگر این فرآیند سپری نشود حتماً مجری ما در برنامه زنده یک سمتی می‌رود که نابلدی و غیرحرفه‌‌ای‌گری او به چشمِ مخاطب می‌آید.

او در پاسخ به این سوال که آیا اعتقادی به اجرای برنامه تلویزیونی توسط سلبریتی‌ها دارید، تصریح کرد: به نظرم اگر توانایی اجرا داشته باشند ایرادی ندارد. زیرا دیده‌ایم مجریان ما هم وقتی در قامتِ بازیگر قرار گرفته‌اند موفق شده‌اند. احساسم این است در من استعدادیابی رخ نداده و کلاسی هم برای اجرا نرفتم حتماً عیب و ایرادهای بسیار دارم اما در مجموع اعتقادی برای اجرا به کلاس و آموزش ندارم. 

علیخانی درباره «برف آخر» و فیلم سینمایی جدید خود اشاره کرد که پاییز و زمستان این کار را شروع خواهد کرد و این کار به جشنواره فیلم فجر هم نخواهد رسید. او در توضیحات بیشتر گفت: هیچ حرف و حدیثی برای تهیه‌کنندگی ام در سینما وجود ندارد. چون سه فیلم به عنوان سرمایه‌گذار تولید کرده‌ام و همان سال ۹۵ کارت تهیه‌کنندگی با این سه فیلم صادر شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.