مشاور شهردار، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران امروز در بازدید از خبرگزاری خبرآنلاین و روزنامه خبر ورزشی، به بیان نیازهای روز مخاطبان جدی خبر پرداخت و به تولید اخبار به صورت چند رسانه ای (صوتی و تصویری) تاکید کرد.

غلامحسین محمدی در این دیدار با بیان اینکه مخاطبان جدی امروز خبر، بیش از گذشته، جویای اخباری با ارزش خبری سرعت و تازگی هستند، گفت: به نظر می رسد یکی از نیازهای اصلی مخاطبان امروز خبر، دیدن اخبار به صورت دیداری و شنیداری و در قالب چند رسانه ای است و طبعا رسانه ها و خبرگزاری ها باید به سمت تولید چنین اخباری بروند.

او ضمن اشاره به اینکه برنامه های «شادستان» شهرداری تهران بیش از ۴ هزار عنوان برنامه در مناطق و محلات مختلف شهر است، گفت: به نظر می رسد این تعداد برنامه در مقایسه با اوقات فراغت شهروندان در طول تابستان، میزان ناچیزی است ولی استقبال فوق العاده زیاد و گرم همشهریان به اضافه بازتاب‌های رسانه ای مناسب باعث دلگرمی هنرمندانی شده است که در شادستان برنامه اجرا کردند.

 

محمدی با بیان اینکه حتی مقام معظم رهبری هم درباره ایجاد فضای نشاط و شادمانی در جامعه تاکید دارند، گفت: یک دهم برنامه های شادستان در مترو اجرا شد ولی استقبال مردم و بازتابهای گسترده این بخش از برنامه ها نشان داد جامعه مخاطبان شادستان به درستی هدفگذاری شده است.

در بخش دیگری از این بازدید مشاور شهردار تهران به لزوم اصلاح طرح های کاهش ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، آمارها نشان می دهد تغییر طرح زوج و فرد به محدوده آلودگی هوا، به شکل قابل ملاحظه ای از ترافیک کاسته و در عین حال، درآمدهای شهرداری از محل فروش عوارض ورود به محدوده زوج و فرد را به شدت کاهش داده است ولی این طرح در دراز مدت به نفع همه شهروندان است چون موجب کاهش چشمگیر ترافیک در معابر خواهد شد.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد سطح شهر تهران به معابر اختصاص دارد ولی این نسبت در شهر لندن، ۲۰ درصد است گفت: علم می گوید شما هر چه سطح معابر سواره رو را افزایش دهید، ظرفیت افزوده شده به زودی پر شده و ترافیک، برمی گردد ولی در صورتی که طرح های کاهش ترافیک به صورت افزایش مدهای حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت در تردد خودروهای شخصی را اضافه کنید، می توانیم به کاهش ترافیک امیدوار باشیم. به طور مثال، شهر لندن با وجودی که معابر بسیار کمتری نسبت به تهران دارد، ولی دیگر مشکلی به نام ترافیک آنچنان که در تهران داریم، در آن شهر مشاهده نمی شود زیرا حمل و نقل عمومی تقویت شده است.

او همچنین با بیان اینکه در طرح های پله کانی ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای شخصی در مناطق مرکزی تهران، دیده شده است، گفت: انتظار می رود در مراحل بعدی اجرای طرح محدوده کنترل آلودگی هوا، با تغییر در متغیرهایی که در اختیار مدیران ترافیکی شهر است، ترافیک در شهر به کمتر از میزان فعلی برسد.

در این دیدار، حسن لاسجردی و مریم صدرالادبایی از اعضای شورای سردبیری خبرآنلاین هم ضمن تاکید بر رویکرد غیرسیاسی شهرداری تهران در مدیریت کلانشهر ایران، از مشاور شهردار خواستند تا ضمن گوشزد به مدیران شهرداری، پاسخگویی در سطوح مختلف مدیریت شهری افزایش پیدا کند.

صدرالادبایی در این دیدار گفت: انتظار رسانه ها این است که با حضور یکی از مدیران شهرداری به عنوان سخنگو، جلسات پاسخگویی مرتب و ادواری در مدیریت شهری برگزار شود تا از طریق مطرح کردن مشکلات مردم، گامی به سمت افزایش کیفیت زندگی شهروندان در تهران برداشته شود.

گفتنی است در این دیدار، مسعود عابدی معاون امور رسانه های مرکز ارتباطات شهرداری و گرامی، مشاور مرکز ارتباطات، محمدی را همراهی می کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.