سندرز این پیشنهاد را در مصاحبه ای که شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» با وی انجام داد، مطرح کرد.

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است از ورود «ایلهان عمر» و «رشیده طلیب» دو نماینده کنگره به سرزمین های اشغالی جلوگیری کند.

رژیم صهیونیستی دلیل اتخاذ این تصمیم را حمایت این دو نماینده از جنبش بایکوت رژیم اسرائیل و دیدار نکردن آنها با مقام های اسرائیلی در جریان سفرشان به سرزمین های اشغالی، ‌اعلام کرده است.

سندرز گفت: این ایده که یک عضو کنگره آمریکا نمی تواند از سرزمینی دیدن کند که ما با میلیاردها میلیارد دلار از آن حمایت می کنیم، به طور آشکار توهین شدید محسوب می شود.

وی افزود: اگر (رژیم) اسرائیل نمی خواهد اعضای کنگره آمریکا از این سرزمین دیدن کنند و به طور دست اول از آنچه در آنجا روی می دهد،  مطلع شوند، می تواند محترمانه از میلیاردها دلاری که به (رژیم) اسرائیل می دهیم، صرف نظر کند.۹۱۰۹

سندرز همچنین از تصمیم رژیم صهیونیستی در پیروی از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که تل آویو را به منع ورود عمر و طلیب به سرزمین های اشغالی ترغیب کرد، انتقاد کرد.

این اولین بار نیست که سندرز بر مساله کمک های مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی به عنوان اهرم فشاری برای دستیابی به نتایج مثبت در زمینه سیاست خارجی تاکید می کند.

وی پیشتر نیز گفته بود که انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، به منزله یهودستیزی نیست.

اکتبر سال ۲۰۱۸، بزرگترین بسته کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی به ارزش ۳۸ میلیارد دلار برای یک دوره ۱۰ ساله به اجرا در آمد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در یادداشت تفاهمی که در سال ۲۰۱۶ امضا شد، توافق کردند که مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در زمینه سرمایه گذاری نظامی خارجی اختصاص یابد و ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای برنامه های هماهنگ در زمینه دفاع موشکی در نظر گرفته شود.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، از این هزینه های کلان به خوبی محافظت شده، ‌ اگرچه بودجه بخش های دیگری چون محافظت از محیط زیست کاهش یافته است.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی تعریف جدیدی از یهودستیزی ارائه داد که قیاس بین سیاست های رژیم صهیونیستی در زمان معاصر با زمان نازی ها را در بر می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.