گرچه ندامت از گناه، اعتراف و درخواست توبه در پیشگاه خداوند حرکتی تحسین شده در همه ادیان است اما هیچ گاه تا کنون مقامات کلیسا اعلام نکرده بودند که افراد می توانند با اعلام گناه یا همان اعتراف بخشیده شوند و به خاطر جرم خود مجازات هایی مثل حبس را تحمل نکنند.

اکنون اسقف اعظم پیتر کامنسولی اعلام کرد که اگر فردی سوءاستفاده جنسی علیه یک کودک را به جای اعتراف به پلیس، نزد وی اعتراف کند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس نیست. وی صبح امروز در گفتگو با رادیو ABC ، ​​اعلام کرد: "من هرگز راز افراد را افشا نمی کنم و در نتیجه اگر شخصی نزد من به گناهی مثل تجاوز به یک کودک اعتراف کند من این شخص را به پلیس معرفی نمی کنم چرا که من رازدار هستم."

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: "من با شخصی که برای اعتراف نزدم آمده صحبت می کنم و سپس در مورد نحوه نیاز به مراجعه به پلیس یا عدم مراجعه آنان را نصیحت می کنم اما هرگز این افراد را به مراجع قانونی معرفی نمی کنم چرا که گاهی اعتراف نزد کلیسا کافی است."

سخنان اسقف اعظم ملبورن میلیونها استرالیایی را شوکه کرد / تشویق کودک آزاران و متجاوزان به اعتراف در کلیسا به جای رفتن به زندان!

وی صراحتا گفنه به عنوان یک کاتولیک عالی رتبه استرالیا حاضر است  برای حفظ تعهد خود در مورد شغلش و خدا به زندان می برود تا اینکه با اطلاعاتی درباره یک متجاوز احتمالی به پلیس مراجعه کند. این در حالی است که بر اساس قانون، تمامی افراد شاغل در مشاغل عمومی و اجتماعی مثل معلمان، پزشکان، پرستاران و... که هر نوع احتمال کودک آزاری را در برخورد با یک کودک میبینند موظفند فورا پلیس را در جریان بگذارند.

دادستان کل سیدنی؛ جیل هنسی به خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما باید در زمان معاصر و جریان معاصر فکر کنیم. بنابراین وقتی از جرمی اطلاع داریم باید به نهادهای امنیتی اطلاع دهیم. این یک وظیفه انسانی است و با قوانین دینی منافاتی ندارد."من انتظار دارم هر  فردی از هر نوع ارتکاب جرمی مطلع است فورا به ما خبر دهد."

اعتراف در کلیسا عمری صدها ساله دارد اما این بسیار عجیب است که رهبری مذهبی در سال ۲۰۱۹ آن هم در مورد کودک آزاران چنین سخنانی مطرح کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.