«لوری گودستین» و «شارون اوترمان»، گزارشگران نیویورک‌تایمز در ۱۴ اوت در این مورد نوشتند که اسقف‌ها و دیگر رهبران کلیسا از قربانیان خواسته بودند گزارش این حادثه را به ضابطان قانون ندهند و از ضابطان نیز خواسته بودند که در این رابطه تحقیق نکنند. به همین دلیل، کلیسای کاتولیک پنسیلوانیا همچنین به سرپوش‌گذاری سازمان‌یافته درباره آن شکایت‌ها متهم شده است.

هیات تحقیق ویژه پرونده می‌گوید بیش از ۱۰۰۰ نفر را که ظرف ۷۰ سال اخیر در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند شناسایی کرده است. این هیات در عین حال تخمین زده که با احتساب افرادی که اسناد شکایت آنها در کلیسا گم شده یا موارد آزار احتمالی را گزارش نکرده‌اند، رقم واقعی قربانیان می‌تواند «هزاران» نفر باشد. «گودستین- اوترمان» می‌نویسند گزارش هیات ژوری (تحقیق) از ۶ منطقه اسقف‌نشین کاتولیک از مجموع ۸ منطقه در این ایالت هزار نفر را شناسایی کرده که مورد آزار قرار گرفته‌اند و این بزرگ‌ترین بررسی و تحقیق از سوی یک نهاد دولتی در ایالات‌متحده در مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان در کلیسای کاتولیک است. بنا بر اسناد این پرونده، قربانیان دختران و پسران خردسال و نیز نوجوانان بوده‌اند.  هیات تحقیق می‌گوید به‌خاطر پنهان‌کاری‌های کلیسا اکثر موارد آزار و اذیت جنسی مشمول مرور زمان شده و قابل پیگرد قضایی کیفری نیست، با این حال مقامات احتمال طرح پرونده کیفری علیه برخی متهمان را رد نکرده‌اند.

اسقف اعظم «دونالد وئورل» در نامه‌ای به کشیشان پنسیلوانیا درباره «جزئیات عمیقا آزاردهنده» گزارش هیات تحقیق هشدار داد. این گزارش نمونه‌های وحشتناک سوء استفاده را فهرست می‌کند: اسقفی که به دختر جوانی در بیمارستان تجاوز کرد پس از آنکه این دختر عمل لوزه انجام داده و بستری بود؛ قربانی‌ای که بسته شده بود و اسقف با شلاق او را مورد آزار قرار می‌داد؛ یک کشیش که در کلیسا دختری را مورد تجاوز قرار داده و وی را مجبور به سقط فرزندش کرده بود و مواردی دیگر.

رسوایی سوءاستفاده جنسی ۱۵ سال است که کلیسای کاتولیک را به خود مشغول داشته است. گزارشگران نیویورک‌تایمز می‌نویسند با وجود صرف میلیاردها دلار در راستای برنامه‌های مربوط به جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی، اما کلیسا همواره با این رسوایی‌ها در بالاترین سطوح دست و پنجه نرم می‌کرده است.  ماه گذشته، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک، استعفای تئودور مک‌کریک کاردینال معروف آمریکایی را پذیرفت. این کاردینال ۸۸ ساله متهم بود که ۵۰ سال پیش به یک پسر جوان تعرض کرده است.  به گفته واتیکان، مک‌کریک، اسقف سابق واشنگتن باید پیش از رسیدگی رسمی به اتهامات خود مراحل «توبه و دعا» را پشت‌سر بگذارد. به نوشته نیویورک‌تایمز، ماجرای کلیسای پنسیلوانیا مصادف شده با استعفای تئودور مک‌کریک.

برخی رسوایی‌های آزار جنسی در کلیسای کاتولیک

آلمان: یک کشیش در سال ۲۰۱۲ اتهام ۲۸۰ فقره سوءاستفاده جنسی از سه کودک ظرف یک دهه را پذیرفت.

آمریکا: افشاگری‌ها از آزار جنسی کودکان در دهه ۱۹۹۰ توسط دو کشیش در بوستون، مایه خشم عمومی شد.

بلژیک: اسقف بروژ در آوریل ۲۰۱۰ پس از پذیرفتن آزار جنسی یک پسربچه برای چند سال استعفا داد.

ایتالیا: کلیسای کاتولیک در ایتالیا پذیرفت که در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰۰ پرونده کشیش کودک‌آزار در یک دهه گذشته گزارش شده است.

ایرلند: گزارشی در سال ۲۰۰۹ گفت که آزار جنسی و روانی در سراسر قرن بیستم در مدرسه‌ها و پرورشگاه‌های تحت مدیریت کلیسای کاتولیک «همه‌گیر» بوده است.