بنا بر گزارش های رسیده، اخیرا کلاهبرداران در برخی از مناطق محروم و دور افتاده کشور در شگردی جدید، پیامکی با این عنوانکه «یارانه شما قطع شده است و جهت اطلاع از یارانه خود به لینک زیر مراجعه فرمایید» از طریق تلفن همراه به مردم ارسال می کنند و با این روش نسبت به سوءاستفاده از حساب مشتریان بانکی اقدام می کنند.

در این روش، برخی از مشتریان بدون در نظر گرفتن مخاطرات موجود به آدرس دریافتی مراجعه و اطلاعات حساب و کارت خود نظیر رمز دوم و CVV۲ را ثبت نموده که سارقان و کلاهبرداران پس از جمع آوری اطلاعات مشتریان حساب های آنها را تخلیه می کنند.

بانک ملی ایران از هموطنان و مشتریان عزیز تقاضا دارد برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری احتمالی و متضرر شدن، به هیچ عنوان این گونه تماس ها را ترتیب اثر نداده و در صورت دریافت این گونه پیامک های مشکوک هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب را به حراست بانک و یا مسئولان انتظامی گزارش دهند.

بر این اساس بانک ملی ایران تاکید می کند مشتریان گرامی برای پیشگیری از کلاهبرداری های احتمالی و متضرر شدن، اپلیکیشن ۶۰ را از طریق سایت بانک ملی ایران نصب و راه اندازی کنند.

 بانک ملی ایران اﺳﺘﻔﺎده از اپلیکیشن ﮐﺎرﺑﺮدی ۶۰ را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از اﺑﺰارﻫﺎی ﻣﻔﯿﺪ ﺑﺮ روی ﮔﻮﺷﯽ ﻫﺎی ﺗﻠﻔﻦ همراه ﺑه جهتﮔﺴﺘﺮش ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﭘﺮداﺧﺖ و به منظور ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن اﻣﻨﯿﺖ تراکنش های ﺑﺎﻧﮑﯽ ﯾﮏ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻨﻄﻘﯽ معرفی می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.