علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم و روند انجام عملیات ذبح با دکتر بندر حجار رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار کرد.

وی پس از این دیدارگفت : بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دامهای قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم این ۲۷ کشور ارسال می شود.

وی عنوان کرد :در این نشست دکتر حجار درخواست مشارکت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در طرحهای عام المنفعه بانک توسعه اسلامی را داشت که از کلیت آن استقبال کردیم اما این امر منوط به بهبود و توسعه روابط دو طرف  خواهد بود.

 وی اظهار کرد : ضمن آنکه ما نیز تمایل خود به استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی در طرحهای زیر بنائی مانند دو طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری در مشهد را اعلام کردیم.

رشیدیان در ادامه با اشاره دامهای قربانی ذبح شده حجاح طی دیروز افزود : در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ دام قربانی متعلق به زائران ایرانی است که طی روز یکشنبه ۱۰ ذی الحجه همزمان با عید قربان ۸۵ هزار راس قربانی ذبح شد.

 وی افزود : ۱۵۰۰ راس قربانی دیگر به خواست حجاج شان در طلوع آفتاب روز یازدهم ذی الحجه در کشتارگاه معیصم ذبح خواهد شد.

وی اظهار کرد : ذبح قربانی حجاح کشورمان در روز عید قربان طی دو مرحله انجام شد که در مرحله نخست قربانی بانوان ایرانی ذبح شد و بعد از اتمام آن، کار ذبح دامهای قربانی حجاج مرد به انجام رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.