نشست تخصصی آموزش آیین آواز از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۲۲ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و طی آن علی شیرازی خواننده و مدرس آواز درباره لایه‌بندی تحریر در آواز ایرانی سخن خواهد گفت. همچنین آوازخوانانی چون مسعود مظلوم، احمد بیرانوند، امیرمهدی زمانی و امین جمیلی‌نژاد در ادامه برنامه به اجرای آواز خواهند پرداخت. این نشست امسال چهارساله خواهد شد.

کانون موسیقی فرهنگسرای ارسباران به عنوان متولی و برگزارکننده رسمی این نشست از ابتدا با دعوت از علی شیرازی خواننده و آوازپژوه به عنوان دبیر نشست به معرفی چهره‌های برتر اما ناشناخته یا کمتر شناخته‌شدۀ هنر ملی آواز پرداخت؛ البته در کنار پیشکسوتانی که به جبر زمانه گوشه عزلت گزیده و صدای‌شان رو به خاموشی تدریجی گذاشته بود.

در کنار این دو برنامه و روال جدی که آیین آواز در پیش گرفت همچنین ارائه مباحث فنی و تئوریک آوازی نیز بخش بسیار مهمی از هر نشست ماهانه را به خود اختصاص داد. چه بسیار مباحثی که نخستین بار در همین آیین آواز عرضه شد و هر بار بخشی از عطش دانستن علاقه‌مندان و به ویژه هنرجویان این رشته را فرونشاند.

هر ماه استاد یا کارشناسی از موضوعات مهم آوازی نظیر تحریر، فن تلفیق شعر و موسیقی، طراحی آواز، بهداشت خوانندگی و بقیه مسائل مربوط به این هنر سخن گفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.