آذری جهرمی جمعه شب در این توئیت افزود: سامانه‌ ثبت‌نام برای دریافت هدیه‌ روز ازدواج و روز خبرنگار آماده شد،⁩ یک‌ هدیه هم به عنوان یادبود در نظر گرفتیم که اگر مایل بودید تقدیمتون کنیم، مخصوصا برای خبرنگارهایی که در هفته‌ گذشته، ازدواج هم کرده باشند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالان این عرصه از جمله خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان خبری  و همه کسانی که در عرصه اطلاع‌رسانی فعال هستند در خصوص هدیه دولت به خبرنگاران افزود: امروز خبرنگاران، یکی از تولیدکنندگان مهم محتوا در شبکه ملی اطلاعات هستند و ابزار اطلاع‌رسانی آنها نیز امروزه تغییر کرده است.

وی بیان کرد: روزی فعالان این عرصه با روزنامه و کاغذ سرو کار داشتند اما امروز اغلب حرکتشان به سمت استفاده از فضای مجازی است، برای حمایت از این قشر دولت همواره مصوباتی داشته به طوری که مصوبات حمایتی مبنی بر تامین کاغذ برای خبرنگاران و ارائه تسهیلات ویژه برای نشریات را می‌توان نام برد.

آذری جهرمی ادامه داد: امروز نیز شخص رئیس جمهوری با پیشنهاد مربوطه به هدیه ارائه اینترنت رایگان به خبرنگاران، مبنی بر اینکه خبرنگارانی که در کشور فعالیت می‌کنند و امروز ابزار اصلی آنها فضای مجازی است موافقت کرده و دستور دادند که این امر اجرایی شود.

وزیر ارتباطات افزود: بر این اساس احتمالا ظرف دو روز آینده، سایت ثبت‌نام از سوی وزارت ارتباطات  فعال می‌شود و خبرنگاران می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و کسانی شامل این درخواست می‌شوند که فعالیت خبری دارند.

او گفت: برای این موضوع نیز با وزارت ارشاد هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت که فهرست خبرنگارانی که شامل این طرح می‌شوند اعلام شود، چرا که اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در وزارت ارشاد به عنوان فعالان عرصه اطلاع‌رسانی ثبت‌نام کرده‌اند ولی آمار کسانی که فعالیت خبری می‌کنند چیزی نزدیک به دو برابر این عدد است و باید در این زمینه با وزارت ارشاد به یک استانداردی برسیم.

وی بیان کرد: به محض ثبت‌نام و تایید وزارت ارشاد به صورت اتوماتیک و آنلاین ارائه اینترنت رایگان را فعال می‌کنیم البته اینترنت موبایل است و برای مصرف کاری بر روی خط‌هایی که خبرنگاران اعلام می‌کنند به صورت رایگان فراهم می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.