اسحاق جهانگیری عصر پنج شنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه   کشور ما در شرایط دشواری قرار دارد، اظهار کرد: ما نباید با خودمان تعارف داشته باشیم این وضعیت می‌تواند برای کشور محدودیت‌ها و مشکلاتی را به وجود بیاورد و محدودیت‌هایی را درست کند.

وی افزود:  آمریکایی‌ها روزی که آغاز جنگ اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند   بر این باور بودند که  می توانند اقتصاد ایران را از هم فروپاشند و نظام را از بین ببرند  و از نظر خودشان هم برنامه دقیقی داشتند و به همه هم اعلام کرده بودند که این برنامه تا چندماه  بیشتر  طول نخواهد کشید.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به دزدی دریایی انگلیسی ها و توقیف نفتکش ایرانی اشاره و بیان کرد: ایران در اقدامی که نشانه اقتدار، هماهنگی، و ثبات سیاسی است با استدلال حقوقی نفکش انگلیس ها را توقیف کرد. 

وی به فشار آمریکائی ها به منظور کاهش فروش نفت ومحدود کردن منابع بودجه کشور اشاره و عنوان کرد:  امسال از نظر بودجه در شرایط سختی قرار داریم.

جهانگیری با بیان اینکه آمریکائی ها نتوانستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند افزود: بودجه ای که  در مجلس تصویب شد ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای فروش نفت حاصل می شد اما در حال حاضر شرایط فروش نفت سخت شده است.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی به معنی انجام کارهای فوق‌ العاده نیست بلکه به این معنا است که تاب آوری مردم یک کشور در برابر مشکلات خارجی افزایش پیدا کند، گفت: مدیران و مسئولان باید به دنبال ایجاد منابع جدید درآمد باشند.

معاون اول رئیس جمهور بر تفکیک درآمده های کشور و بودجه از نفت تاکید کرد: ما باید با راهکار های جدید بتوانیم بدون فروش نفت کارهای خودمان را انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت خراسان رضوی به عنوان یک استان پهناور و بزرگ کشور اظهار کرد: علاوه بر اینکه مشهد پایتخت معنوی کشور است این استان از نظر گردشگری ، صنعت وکشاورزی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

 جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش به مسئله حاشیه نشینی در مشهداشاره و عنوان کرد: : مهمترین طرح بافت های فرسوده ای که باید بر روی آن تمرکز شود در شهر مشهد قرار دارد.

وی در ادامه به مشکلاتپیش آمده در پروژه قطار برقی تهران - مشهد  اشاره و  اظهار کرد: انجام این پروژه با استفاده از فاینانس خارجی بوده که با تحریم ها به مشکلاتی برخورده است اما حل خواهد شد.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هم در این نشست به طرح های آماده بهره برداری در استان اشاره واظهار کرد: با حضور معاون اول رئیس جمهوری سه هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان طرح در خراسان رضوی بهره برداری و ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح نیز کلنگ زنی می شود.

وی از آغاز  فردا عملیات اجرایی خط چهارم قطار شهری مشهد به طول ۱۰ و نیم کیلومتر خبر داد و گفت: این طرح با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز می شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.