جهانگیری با بیان اینکه مخازن گازی در کشور در دهه‌های گذشته نیز وجود داشته، اما مردم ایران از این نعمت برخوردار نبودند، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم روزانه ۲۸۵ میلیون متر مکعب برداشت گاز از مخازن مختلف را شاهد بودیم که با همت جوانان این مروز و بوم، امروز این برداشت از مخازن به بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که برای به بهره‌برداری رساندن هر فاز چندین میلیارد دلار هزینه شده است.

جهانگیری ادامه داد: به‌رغم همه برنامه‌های آمریکایی‌ها از جمله ممانعت از انتقال پول، تحریم‌های فروش نفت، دارو، کالاهای اساسی و ... اما همچنان شاهد هستیم در حوزه نفتی می‌توانیم به میزان نیاز نفت خود را به فروش برسانیم و کشورهای متعددی علاقه‌مند به خرید نفت ایران هستند و همچنین به میزان لازم پول و داروهای مورد نیاز را به کشور وارد می‌کنیم.

او بیان کرد: آمریکایی‌ها به‌دلیل پشت پا زدن به برجام در دنیا رو سیاه هستند؛ زیرا به یک توافق‌نامه بین‌المللی پشت پا زدند؛ اما جمهوری اسلامی ایران همچنان سربلند است و آنهایی که می‌گفتند، ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید امروز شاهد باشند که ما در ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از گذشته این جشن را برگزار خواهیم کرد.