«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به «ال پاسو» شهر محل وقوع تیراندازی مرگبار روز شنبه سفر می‌کند که احتمالا با استقبال سرد و اعتراض گسترده مواجه خواهد شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «ورونیکا اسکوبار» نماینده ال پاسو در کنگره آمریکا روز چهارشنبه گفت به ترامپ در این شهر خوشامدی گفته نخواهد شد.

روز دوشنبه «دی مارگو» شهردار جمهوری‌خواه ال پاسو سفر ترامپ به ال پاسو را تأیید کرده بود.

گفته می‌شود قرار است مخالفان ترامپ هنگام سفرش به ال پاسو، در این شهر و همچنین شهر «دایتون» ایالت «اوهایو» که شاهد دومین تیراندازی خونین در روز یکشنبه بود، اعتراضاتی را ترتیب دهند.

«نان والی» شهردار دایتون، ترامپ را مقصر این تیراندازی دانست و گفت: «این بستری است که او درست کرده و خودش هم در آن خواهد خوابید».

ترامپ در سفر پیشین خود به این شهر سخنانی را بر ضد پناه‌جویان خواستار ورود به آمریکا بیان کرده بود. او مدعی شده بود تا زمانی که مرزهای این شهر با مکزیک فنس‌کشی نشده بود «یکی از خطرناک‌ترین شهرهای آمریکا بود».

شهردار ال پاسو گفت به طور رسمی از ترامپ استقبال می‌کند اما به او نسبت به بیان اظهارات جنجالی جدید هشدار داد.

ماه مه سال جاری میلادی، ترامپ طی سخنرانی در شهر فلوریدا از «تهاجم» مهاجران گلایه کرده و پرسید چگونه باید آن را متوقف کرد. یکی از طرفداران ترامپ از درون جمعیت فریاد زد: «به آن‌ها شلیک کنید».

اکنون پس از چند ماه از این سخنرانی، عامل تیراندازی داخل یکی از شعبه‌های فروشگاه زنجیره‌ای «والمارت» در شهر «ال پاسو» ایالت «تگزاس» که ۲۰ نفر را کشت و حداقل ۲۶ نفر دیگر را مجروح کرد، مدعی است که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.

گفته می‌شود ترامپ پس از وقوع این تیراندازی مرگبار تمام توئیت‌های خود با مضمون توهین به پناه‌جویان و رنگین‌پوست‌ها را حذف کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.