به گزارش تارنمای این روزنامه فرامنطقه ای که در لندن منتشر می شود، نوشت که شاه اردن تدارک برای دیدار یا تماس با نتانیاهو را رد کرده است. این مسأله خشم نخست وزیر رژیم صهیونسیتی را برانگیخت.

یک منبع آگاه اردنی به روزنامه "القدس العربی" درباره کنفرانس "کمپ دیوید" هم گفت که دولت امّان هیچ تمایلی به شرکت در کنفرانسی ندارد که هدف آن مانند کنفرانس بحث انگیز اقتصادی منامه، تنها گرفتن "عکس یادگاری" است.

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" روز چهارشنبه گفت که جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری نشست موسوم به "صلح در کمپ دیوید" راهی منطقه خاورمیانه شده است، موضوعی که ساعاتی بعد، "سارا سندرز" سخنگوی کاخ سفید آن را  رد کرد.

این منبع  اردنی که خواست نامش فاش نشود، به القدس العربی گفت: اگر هدف گفت و گو با ترامپ و تیمش باشد، مسأله متفاوت خواهد بود.

در همین حال، القدس العربی گزارش داد که اقدام "عبدالناصر ابو البصل" وزیر اوقاف اردن نشانه دیگری از اختلاف پشت پرده میان اردن و اسرائیل است.

ابوالبصل شامگاه پنجشنبه، در بخشنامه ای دستور بسته شدن آرامگاه حضرت "هارون" (ع) واقع در دره "موسی" در جنوب این کشور و در نزدیکی شهر باستانی "پترا" را صادر کرد.

این بخشنامه پس از آن صادر شد که گروهی از جهانگردان رژیم صهیونیستی اقدام به برپایی آیین یهود در این مکان کرده بودند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کوشنر خاک اردن را ترک کرد. برپایی آیین یهود در شبکه های مختلف اجتماعی به داغ ترین موضوع روز این کشور تبدیل شد.

پس از این ماجرا، بسیاری از اردنی ها در شبکه های اجتماعی سخنان "مها الخطیب" وزیر گردشگری اردن را مطرح کردند که اعلام کرده بود، اسرائیلی ها، خسیس ترین گردشگرانی هستند که به کشور ما سفر می کنند. آنها هیچ پولی در اردن خرج نمی کنند و فقط برای زیارت برخی اماکن مقدس به اینجا می آیند.

شاه اردن در دیدار اخیرش با کوشنر با تأکید بر این که امان به تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی متعهد است، در واقع جزئیات معامله قرن را رد کرد.

اردن به عنوان دومین کشور عربی پس از مصر، پس از امضای معاهده صلح موسوم به "وادی عربه" در سال ۱۹۹۴با رژیم صهیونیستی، مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با تل آویو آغاز کرد. 

در جنگ ۱۹۶۷ میان امان و تل آویو، رژیم صهیونیستی اراضی فلسطینی کرانه باختری و قدس شرقی را که تا آن دوره در حاکمیت اردن بود، به تصرف خود در آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.