ایمان محرابی‌نیا در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور، اظهار داشت:‌ ساعت ۱۲:۵۰ امروز محور فنوج-رمشک در استان سیستان و بلوچستان که به دلیل طغیان رودخانه محلی مسدود شده بود، بازگشایی شد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ‌ترافیک سنگین در محور کندوان مسیر ‌جنوب به شمال‌ حدفاصل بیلقان تا وینه گزارش شده است همچنین در برخی از مقاطع نظیر محدوده‌های نساء، پل زنگوله و سیاه بیشه هم در این محور ترافیک نیمه‌سنگین است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ترافیک در محور هراز محدود ‌سه راهی چلاو تا نارنجستان در دو مسیر رفت و برگشت مسدود است، گفت:  همچنین مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده مشاء نیز ترافیک سنگین دارد.

محرابی‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر ‌ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر جنوب به شمال محدودهگیلاوند و ترافیک سنگین در محور تهران-بومهن محدوده جاجرود گزارش شده است.

وی با اشاره به ‌تردد روان در آزادراه قزوین-رشت مسیر رفت و برگشت‌ گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین در آزادراه تهران-کرج-قزوین محدوده های ساسانی، گرمدره، پایانه کلانتری، پل کلاک و پلیس راه مهرشهر گزارش شده است.

‌وی اضافه کرد: محورهای مسدود شریانی امروز شامل جاده قدیم پل دختر-خرم آباد و محور شهداد-نهبندان و محورهای مسدود غیرشریانی ‌شامل جاده شمشک-دیزین، محور شهداد-اندوهجرد، جاده چاهان-زرآباد و محوراولنگ-شاهرود است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱۶۵ دستگاه تردد شمار تردد خودرو در جاده‌ها را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: کل تردد ثبت شده در جاده‌ها در شبانه‌روز گذشته نسبت به مدت مشابه روز قبل، ۴.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد و در این مدت بیشترین تردد بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح ثبت شده است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد: در همین مدت آزادراه قزوین-کرج‌، آزادراه کرج-قزوین و آزادراه کرج-تهران بیشترین تردد خودرو را ثبت کرده‌اند.

محرابی‌نیا با اشاره به اعمال محدودیت‌ ترافیکی تا روز شنبه در محورهای منتهی به شمال کشور بیان کرد: تردد ‌وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ فردا تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۱۲ مرداد از کرج به سمت مرزن‌آباد  ممنوع است‌ و با ‌اعلام پلیس راه در محل تردد از ساعت ۱۶ فردا تا ساعت‌۲ بامداد روز بعد، ‌از مرزن آباد به سمت کرج  یک طرفه است.

وی بیان کرد: در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت‌ کماکان ممنوع است.

وی اظهار داشت: تردد موتور‌سیکلت تا ساعت ۶ روز ۱۲ مرداد از جاده کندوان، محور فیروزکوه، جاده هراز و محور تهران-سمنان-مشهد ممنوع ‌است.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها اضافه کرد: ‌‌در صورت افزایش حجم تردد خودروها و نبود ‌گنجایش در سطح راه، در راستای ‌تخلیه بار ترافیکی، در هراز و کندوان محدودیت‌های مقطعی از مسیر شمال به جنوب یا جنوب به شمال اعمال می‌شود.

وی کرد: کاربران جاده‌ها می‌توانند تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری را از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها و سایت ۱۴۱ مشاهده کنند و همچنین از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

وی اضافه کرد: کاربران همچنین‌ می‌توانند با نصب اپلیکیشن مرکز مدیریت راه‌ها تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ها و نقشه گرافیکی ترافیک برخط محورها را برای انتخاب مسیر بهتر، مشاهده کنند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها گفت: کاربران جاده‌ها همچنین می‌توانند قبل از حرکت با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱‌ در ارتباط باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.