علی نجفی خوشرودی روز پنج شنبه، افزود: این، تحریم شخص ظریف نیست بلکه اقدام و تلاش ناموفقی است برای جلوگیری از صدای حق طلبی ملت ایران که دکتر ظریف آن را نمایندگی می کرد.
نماینده مردم بابل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان ملل در خاک امریکا مستقر است و این امر با روح منشور ملل متحد و مقررات بین الملل مغایرت دارد و یک علامت سوْال برای میزبانی امریکا نسبت به نشست های بین المللی و فعالیت های سازمان ملل متحد به وجود خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه پیشتر هم برخی مقامات جمهوری اسلامی در فهرست تحریم قرار گرفته اند، ادامه داد: در فهرست تحریم های امریکا قرار گرفتن راه به جایی نخواهد برد و در عمل جز اینکه امریکا و دولت این کشور را در سطح افکار عمومی جهانیان بیش از پیش بی اعتبار می کند، هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امریکایی ها و مردم دنیا متوجه هستند دکتر ظریف در سیاست خارجی یک مبنای عقلانی را دنبال می کند و مقامات جمهوری اسلامی بارها بر گفت وگو و احترام متقابل تاکید دارند و این جزو سیاست های جمهوری اسلامی است.
وی اضافه کرد: بنابراین، اقدام مذبوحانه امریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران، هم به جهت نقض موازین بین المللی و هم افکار عمومی و مغایرت آن با احساسات حق طلبانه آزادیخواهان در دنیا یک اقدام باطل و بی نتیجه ای خواهد بود.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.