سرمربی پرتغالی پس از اخراج از سمت خود در منچستریونایتد در دسامبر ۲۰۱۸ و جایگزین شدن وی با «اوله گانر سولسشر» بدون تیم بوده است.

اما با وجود پیشنهادهایی وسوسه‌انگیز از سوی تیم‌هایی همچون چلسی، رئال مادرید، اینترمیلان و پورتو، مرد پرتغالی همچنان در انتظار پیشنهادی دندان‌گیر است.

با این حال مرد ۵۶ ساله می‌گوید که وی تنها به تیمی خواهد رفت که به معنای واقعی کلمه از سوی باشگاه طالب داشته باشد.

مورینیو در مصاحبه با اسکای اسپورتس اظهار داشت: سخت‌ترین کار برای من «نه» گفتن به احتمالات است؛ من باید کار کنم چرا که درون من صدایی است که همواره مرا به سمت فوتبال حرکت می‌دهد؛ اگر موقعیتی برای کار پیش بیاید آن را امتحان می‌کنم؛ در واقع نه گفتن کار بسیار، بسیار، بسیار سختی است.

وی ادامه داد: چرا گاهی اوقات پاسخ منفی می‌دهم؟ چون بعضی از شغل‌ها متناسب با چالش مدنظر من نیست اما با نهایت احترام برای موقعیت‌هایی که پیش آمده و باشگاه هایی که پیشنهاد داده اند، این حق را دارم تا جایی را انتخاب کنم که «مورینیستا» یی باشند؛ همانطور که مردم ایتالیا، اسپانیا و پرتغال می گویند، مورینیستا یعنی هواخواه.

سرمربی اسبق رئال افزود: بنابراین باید تا رسیدن موقعیت مناسب صبور باشم. موقعیت مناسب، موقعیتی است که با جایگاه من به عنوان سرمربی همخوانی داشته باشد؛ با این حال هرگز نگفته‌ام که کدام گزینه مناسب است و هرگز هم چنین کاری نخواهم کرد و برای افراد و تیم‌هایی که فکر می‌کنند من گزینه مناسبی برای آنان هستم، احترام زیادی قائلم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.