عباس نژاد دادستان عمومی و انقلاب ماکو با اعلام این خبر گفت:در راستای تفاهم نامه، بین ایران و ترکیه امروز یه نفر از اتباع دو کشور استرداد شدند.

وی ادامه داد: بدین صورت که یک نفر از اتباع ترکیه که به اتهام حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم و و شامل عفو رهبرمعظم انقلاب شده و به ۲۴ سال تقلیل پیدا کرده بود، تحویل کشور ترکیه داده شد و در مقابل آن دو نفر از هموطنانمان از کشور ترکیه که جرم آنها هم حمل مواد مخدر بودند به کشور استرداد شدند.

عباس نژاد افزود: بر اساس موافقتنامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سال ۱۳۸۸ با هدف استرداد مجرمین معاضدت قضایی در امور کیفری و بازرگانی و انتقال محکومان به حبس این محکومان بین دو کشور منتقل شدند.

داداستان عمومی و انقلاب ماکوعنوان کرد: دو تن از اتباع محکوم به حبس کشورمان، در کشور ترکیه که در زندانهای ارزروم و استانبول، به حبس محکوم شده بودند بقیه محکومیت خود را در کشورمان سپری خواهند کرد.

عباس نژاد توصیه کرد به افرادی  که در خارج از کشور و به طور کلی در کشور ترکیه مرتکب جرم شده و گرفتار می شوند باید در اولین فرصت به کنسولگری های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذرانند تا اقدامات حقوقی و قضایی مربوط را از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی پیگیری شود.

بر اساس این توافقنامه، محکومان به زندان دو کشور ایران و ترکیه که حکم نهایی شان توسط دادگاه صادر شده، می توانند مدت محکومیتشان را در زندانی در کشور خود سپری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.