مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، وارد اصفهان شد و مورد استقبال عباس رضایی،  قرار گرفت.

مولود چاووش اوغلو، در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت‌های مستمر سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، به همراه هیئتی به اصفهان سفر کرده است.

نشست وزاری ایران و ترکیه صبح فردا جمعه در  اصفهان برگزار می‌شود و طرفین توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه را بررسی خواهد کرد.

مهم‌ترین موضوعات روابط دوجانبه از جمله اجرایی کردن توافقات قبلی بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و نیز آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله مهم‌ترین محورهای مذاکرات و مشورت‌های دکتر محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو در اصفهان خواهد بود.

روابط ایران و ترکیه از منظر سیاسی، تجاری و اقتصادی به عنوان یک نقطه عطف در سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد و فرایند رو به رشدی را طی کرد به طوری که مناسبات دو کشور همسایه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه‌یافته و یا درحال‌توسعه است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه ‌شب برای رونمایی و اهدای بخشی از هدایایی که مقامات خارجی به وی داده‌اند جهت نگهداری در موزه نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان به زادگاه خود سفر کرد.

استاندار اصفهان در این دیدار، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، میراثی و گردشگری استان را تشریح کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.