حسن رسولی (عضو شورای شهر تهران و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) با رد ادعای برخی مدعیان اصلاح‌طلبی درباره تحریم انتخابات، به روزنامه فرهیختگان گفت: تحریم انتخابات با قاموس اصلاح‌طلبی منافات دارد.

وی افزود: «هنوز در مرحله تعیین استراتژی نهایی اصلاح‌طلبان قرار نداریم، لذا نقطه‌نظراتی که گفته می‌شود نقطه نظرات فردی است.

رسولی درباره اصرار برخی چهره‌های صاحب‌نفوذ در این جریان برای تحریم انتخابات تصریح کرد: «ماهیت انتخابات مجلس به‌گونه‌ای است که هیچ جریان سیاسی‌ای قدرت و توان تحریم مطلق انتخابات را ندارد، چون انتخابات در ایران حزبی نیست.

همین موضوع مشارکت را تا حد زیادی تضمین می‌کند. بنابراین می‌بینیم که ضریب مشارکت عمومی در انتخابات مجلس همواره بالای ۵۰ درصد بوده و این چیزی است که در دوره‌های نهم، هشتم و هفتم مجلس نیز مشاهده شد.

 

از سوی دیگر حسین کمالی دبیرکل حزب کار (از مجموعه احزاب اصلاح‌طلب) می‌گوید: شرط و شروط‌گذاشتن برای شرکت در انتخابات، غیرمنطقی است.وی می‌افزاید: «مردم نسبت به شرایط فعلی و اقداماتی که رأی‌دهندگان قبلی داشتند، چندان رضایت‌مندی‌ای از خودشان نشان نمی‌دهند. در حقیقت از عملکرد مجلس رضایت‌مندی به‌طور کلی به‌چشم نمی‌خورد. نمایندگان مجلس خواسته‌ها، مشکلات و نیازهای مردم را نتوانستند پاسخ بدهند. به نظرم این نارضایتی در میان مردم وجود دارد.»

نماینده سابق مجلس تأکید کرد: «وقتی می‌گوییم یک عده‌ای بیایند انتخاب شوند، آن عده‌ای که می‌خواهند انتخاب شوند باید بتوانند کار کنند. انتخاب نمی‌شوند که بروند و صندلی را پر کنند.

 

گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی هم گفته است: همان‌هایی که در دهه ۸۰، طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند؛ باعث زمین‌گیری اصلاح‌طلبان شدند.وی تأکید کرد: تحلیل کسانی که پشت ایده تحریم انتخابات هستند، نسبت به انتخابات بسیار اشکال دارد. متأسفانه از گذشته هم درس نگرفته‌اند، یعنی همان زمان که عده‌ای از اصلاح‌طلبان طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند، کل اصلاح‌طلبان را زمین‌گیر کردند و باعث آن شکست‌ها در دهه ۸۰ شدند. بنابراین آنچه آزموده‌ایم نباید بیازماییم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.