دو طرف در این دیدار درباره تقویت همکاری اقتصادی دو کشور توافق کرده و بر اهمیت نشست‌های کمیته عالی مشترک اردن و مصر به منظور ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تأکید کردند.

عبدالله دوم و السیسی همچنین بر اهمیت اقدام مشترک عربی و اتحاد مواضع در قبال چالش‌های پیشروی امت عربی تأکید کردند.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، دو طرف همچنین به بررسی تحولات منطقه‌ای از جمله قضیه فلسطین و قدس پرداخته و ضرورت تحقق صلح عادلانه و دائمی بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و استمرار حمایت از فلسطینیان برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع خود جهت تشکیل دولت مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را مورد تأکید قرار دادند.

سران اردن و مصر همچنین مخالفت خود با تجاوزات صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی که آخرین مورد آن تخریب ده‌ها خانه فلسطینی بود، اعلام کرده و گفتند که تحرکات بین‌المللی برای توقف این تجاوزات ضروری است.

اوضاع سوریه نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی عبدالله دوم و السیسی بود و دو طرف بر تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملت آن تأکید کردند.

دو طرف همچنین به بررسی دیگر بحران‌های منطقه و تلاش برای دستیابی به راهکارهای سیاسی حل این بحران‌ها و نیز تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه علیه تروریسم پرداختند.

در این دیدار وزیر امور خارجه اردن، رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور و مشاور دیوان پادشاهی اردن و نیز سفیر این کشور در قاهره حضور داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.