روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران به نکته‌ای درباره پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا به مصاحبه با تلویزیون‌های ایران اشاره کرد. او گفت: پمپئو گفته مایل است با خبرنگاران ایرانی گفت‌وگو کند؛ ما می‌گوییم خانم مرضیه هاشمی را داریم که می‌تواند با او گفت‌وگو کند و ما از این ‌مسئله گریزان نیستیم.

پیمان جبلی معاون برون‌مرزی و رئیس شبکه پرس‌تی‌وی هم به این گفته واکنش نشان داده و گفته بود: نه درخواست مصاحبه دادیم و نه تصمیم و برنامه‌ای برای گفتگو با پمپئو وزیر خارجه آمریکا داشتیم و داریم.

واکنش مرضیه هاشمی اما متفاوت بود. او در پستی اینستاگرامی درباره این اظهارنظرها نوشت: «دیدم اخباری با نام من، مرضیه هاشمی، از منابع مختلف پخش شده و لازم دونستم که موضع خودم رو که البته فکر میکردم باید تا حالا برای دوست و دشمن مشخص شده باشه، به زبانی متفاوت بیان کنم.»

هاشمی در این پست اینستاگرامی که با تصویری از یک روزنامه قدیمی با تیتری از جملات امام خمینی درباره مذاکره با آمریکا منتشر شده بود نوشت: «سید و مولا و صاحب اختیار من امام علی (ع)، خیلی پیشتر برایم تعیین تکلیف کرده اند. خط مشی دیگر دوستان را نمیدانم ولی خط من مشخص است: خط امام! نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر!»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.