وی روز جمعه در جریان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در محله منیریه و حوزه انتخابیه مسجد فخریه به خبرنگاران افزود: به طور قطع شورایاری‌ها مبنای فعالیت عملی شورای شهر در محلات هستند.

رییس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبعا در برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی نیاز به گروه هایی هست که چنین کاری را انجام دهند و شورایاری ها همین گروه ها هستند.

مسجدجامعی اظهارداشت: ۳۵۴ محله داریم و در هر محله ۱۱ نفر انتخاب می‌شوند که در فهم منطقه، برنامه‌ریزی و نظارت می‌توانند به شوراها کمک کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: فعالیت شورایاری یک چارچوب قانونی دارد و در قالب مصوبات می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در تهران که از ساعت ۸ امروز آغاز شده تا ساعت ۱۶ ادامه دارد و در صورت نیاز، برگزارکنندگان مجاز هستند رای‌گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر که تا ساعت ۸ دیروز (پنجشنبه) مجاز به تبلیغات انتخاباتی بودند با یکدیگر رقابت می‌کنند.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران بازوان مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران محسوب می شوند که در نحوه تصمیم گیری های شهری، اجرای طرح ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات نقش بسیار کمک کننده ای دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.