زلزله صبح روز گذشته مسجد سلیمان در استان خوزستان یک کشته و ۵۱ مصدوم برجا گذاشت. این زلزله ۷/ ۵ ریشتری که ساعت ۱۱:۳۰ این شهر را لرزاند در عمق ۱۷ کیلومتری زمین در فاصله ۱۹ کیلومتری مسجدسلیمان، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷ کیلومتری ایذه خوزستان رخ داد. زمین‌لرزه روزگذشته موجب ترک خوردن دیوارخانه‌های روستایی مسجد سلیمان شده است. همچنین براساس گزارش‌ها این زلزله آسیب شدیدی به گنبد مسجدجامع در مسجدسلیمان زده است.به گزارش «ایسنا» بر اساس برآوردهای اولیه، کانون این زمین‌لرزه در منطقه کم جمعیت بوده است؛ به دلیل عبور چهار گسل موازی، این منطقه از نظر تکتونیکی بسیار لرزه‌خیز است. این زمین‌لرزه شهرهای هم‌جوار مسجد سلیمان، نظیر اهواز، ایذه و باغملک و استان لرستان، اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، شیراز، یاسوج و کرمانشاه را نیز لرزاند. برخی گزارش‌ها حاکی از‌ آن است که این زلزله در کویت نیز احساس شده است.

به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، تنها کشته این زلزله یک مرد میانسال بوده که بر اثر سکته قلبی پس از زلزله جان خود را از دست داده است. وی همچنین گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته و اعلام فرمانداری‌ها در شهرستان‌های لای، اندیکا، گتوند، شوشتر، ایذه و باغملک خسارات و صدمات جانی و مالی گزارش نشده است. وی با بیان اینکه ‌این زلزله تا کنون چهار پس‌لرزه داشته است که بزرگ‌ترین‌ آنها زمین‌لرزه ۷/ ۴ ریشتری در ساعت ۱۱:۵۶ بود، ادامه داد: در مناطق روستایی مسجدسلیمان برخی از منازل دچار ترک خوردگی شده‌اند و در محور‌های فرعی شهرستان مسجد سلیمان کوه به‌صورت محدودی ریزش کرده است.

کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان نیز از تخریب بیمارستان نفت مسجدسلیمان در پی این زلزله خبر داد. بعد از وقوع زمین‌لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارستان دچار ریزش شد که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد. از سوی دیگر محمدامین زرگر، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به افزایش تعداد مصدومان زلزله روز گذشته مسجدسلیمان گفت: حال هیچ کدام از مصدومان وخیم گزارش نشده است.همچنین رئیس روابط عمومی نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره به وقوع زلزله در این شهرستان گفت: خوشبختانه هیچ خسارتی به تاسیسات نفتی واقع در مسجدسلیمان وارد نشده است.

قاسم صالحی در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: همه تاسیسات نفتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در سلامت کامل هستند .