دیروز تعدادی از کارکنان مترو در اعتراض به تغییر وضعیت شغلی خود در محوطه شرکت مترو تهران تجمع کرده بودند و علیه محسن هاشمی شعار می دادند: « هاشمی هاشمی رای ما رو پس بده»، « مدیر بی لیاقت استعفا استعفا»

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران امروز در میان خبرنگاران، درباره اعتراض کارکنان مترو، واکنش نشان داد و گفت: تذکری که امروز دادم ناشی از اعتراضات اخیر درباره تعدیل (اخراج) یا اعمال مدیریتی در مترو بود. عده ای از کارکنان اعتراض کرده بودند و شعار دادند. معمولا هم من را خطاب قرار می دهند چون تصور می کنند من چون قبلا مدیرعامل مترو بودم و حالا رئیس شورا هستم می توانم اعمال نظر کنم و چون به نفع کارکنان اعمال نظر نمی کنم آنها عصبانی می شوند و بعد می گویند هاشمی استعفا بده.

او ادامه داد: من نمی توانم از اینجا اعمال نظر مدیریتی در دستگاه اجرایی کنم. در بخش بهره برداری مترو و تعداد مسافر مترو که باید افزایش مسافر پیدا می کردیم و درباره توسعه مترو حرف زیاد داریم. ما ۴ دستگاه TBM (حفاری تونل) داریم که فعال نیست. مترو جمعیت زیادی حدود ۱۱ هزار نیرو دارد.

محسن هاشمی با بیان اینکه کارکنان معترض احساس می کنند توسعه مترو کند شده، گفت: طبیعتا در این شرایط کم کاری پیش می آید. کار هم که کم شود، ملت بیکار می شوند و سر همدیگر را می خارانند. باید برای این نیروها کار ایجاد کرد و باید هر جا که می شود کمک گرفت تا سرعت توسعه در مترو بالا برود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که آمار نشان داده است مردم تهران در ماه های اخیر از مترو کمتر استفاده کرده اند و عملکرد مترو به میزان سفرهای قابل پیش بینی نرسیده است. همچنین قوانین جدید مترو اجازه حضور به هر مسافر بیش از دو ساعت در مترو را نمی دهد.

محمود میرلوحی رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران به خبرآنلاین گفته است قالیباف در آخرین ماههای حضور خود در شهرداری تهران، ۱۳ هزار نیروی غیر متخصص که عمدتا دارای تحصیلات زیردیپلم و دیپلم هستند، استخدام کرد.

گزارشهای متعدد نشان می دهد بسیاری از این اشخاص در شرکت مترو و سازمانهای زیرمجموعه آن به کار گرفته شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.