سردار علیرضا تنگسیری بعد از ظهر سه شنبه در همایش «طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری برگزار شد، طی سخنانی گفت: کشور ما ۲۲۰۰ کیلومتر آب در جنوب و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل در شمال کشور دارد و می‌توان ایران را کشوری دریایی دانست، که این امر نیازمند اقتدار کشور در آب است.

وی با بیان اینکه حضور بیگانگان در خلیج فارس به گذشته باز می‌گردد، گفت: خلیج فارس همواره برای جهان ارزشمند بوده است، حضور مقتدر ما در دریا نیازمند به کار علمی از ساخت شناورها، موج شکن‌ها و… است و اعتقاد ما بر این است، که از دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در نیروی دریایی سپاه استفاده شود و امروز افتخار ما ارتباط با ۳۲ دانشگاه کشور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: نباید بیگانگان در خلیج فارس حرف اول را بزنند، امروز ایران اسلامی در خلیج فارس و تمام مرزهای حاکمیتی خود با اقتدار حضور دارد و این اقتدار برگرفته از خون شهدا است.

وی گفت: ما ۲ بار آمریکایی‌ها را در خلیج فارس گرفتیم، که یک بار در سال ۸۲ و در ورودی اروند بود، که ۴ آمریکایی و ۲ کویتی بود، که رسانه‌ای نشد، ۸ انگلیسی را گرفتیم، که به ذلت افتادند، مستندات آن موجود است، استعمارگران در گذشته در کشور ما حکومت می‌کردند، اما امروز دوران زورگویی استعمارگران به پایان رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.