او عصر دوشنبه در این مراسم در محل تالار وحدت افزود: دروغ را در دین و آئین مان قبیح می‌دانیم اما قبح دروغ در آن فیلم هیچگاه فراموش نمی‌شود و این به علت تأثیرگذاری استفاده مناسب از هنر است.

وی همچنین ارتقای آستانه زیبایی شناسی شهروندان و تقاضای بیشتر آنان در این حوزه را یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: این موضوع را تعقیب می‌کنیم.

شهردار تهران تشویق قریحه و ذوق زیبایی شناسی شهروندان را از تأثیرات برگزاری جشنواره‌های هنری دانست که به شدت به آن نیازمندیم.

وی ضمن تقدیر از هنرمندان و برگزارکنندگان این جشنواره اظهارداشت: بزرگداشت افرادی که در فضای هنری و سینمای ایران زحمت کشیده اند، حداقل کاری است که مدیران فرهنگی هنری می‌توانند انجام دهند.

حناچی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم شهر منتسب به یکی از مهمترین دستاوردهای زندگی بشری، تمدن و شهر است، گفت: شهر بزرگترین تحولی است که توسط بشر پدید آمده است.

شهردار تهران افزود: در این جشنواره موضوع‌های فرهنگی که به طور طبیعی دیده نمی‌شوند و از چشم عادی شهروندان دور هستند، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی بیان کرد: چنین جشنواره‌هایی بر تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری تأثیر بسیاری دارد و اگر چنین جشنواره‌هایی نباشد، انگیزه هنرمندان برای تولید آثار کاهش پیدا می‌کند و این موضوع مختص جشنواره‌های سینمایی نیست بلکه در حوزه تجسمی هم مصداق می‌یابد.

حناچی افزود: در حوزه تجسمی در سال‌های اخیر تولیدات کمی داشتیم در حال حاضر با ایجاد شرایط لازم تولید آثار بهبود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در سال‌های ۱۳۸۰ و نیز ۸۴ در وزارت راه و شهرسازی، کتابی به نام «میدان توپخانه تهران» منتشر کردیم که وضعیت این میدان را در دوره های مختلف تاریخی، پهلوی اول، دوم و معاصر به تصویر می‌کشید؛ یک هنرمند مستندساز از این کتاب فیلم «میدان بی حصار» را ساخت و براساس این مستند در پی عرصه پیاده سازی در این میدان هستیم، چنین آثاری در بسط و توسعه فضای شهری مؤثر است.

حناچی با بیان اینکه در جشنواره فیلم شهر ارزش‌های فراموش شده محله‌هایی همچون نازی آباد و عودلاجان در قالب مستند به نمایش گذاشته شد، اظهارداشت: فیلم «زمستان است» در مورد لاله زار با حمایت دبیرخانه شورای عالی شهرسازی توسط کارگردان میدان بی حصار ساخته شده و دعوت می‌کنم این مستند را ببینید.

به گزارش ایرنا آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر عصر امروز با حضور شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس، احمد مسجدجامعی و الهام فخاری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه تصویرشهر و دبیر جشنواره و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

این جشنواره توسط مؤسسه تصویرشهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» در پنج بخش «سینمای ایران»، «سینمای بین الملل»، «محله»، «تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران» و «جنبی» از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه امسال در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.