«رو کانا»، نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به خبر دستگیری 17 نفر از جاسوسان «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) از این سازمان خواست در ایران جاسوسی نکند.

«کانا» در حساب کاربری‌اش در توئیتر در واکنش به گزارش سی‌ان‌ان از بازداشت جاسوسان سیا در ایران نوشت: «در صورتی که صحت داشته باشد، به شفافیت بیشتر و پاسخ‌های بیشتری نیاز داریم مبنی بر اینکه سیا در ایران چکار می‌کند. هدف سیا چیست؟ ما نباید از تغییر نظام ایران حمایت کنیم و در عوض از سرنگونی دولت مصدق در سال 1953 درس بگیریم.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از بازداشت ۱۷ نفر از جاسوسان آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا خبر داد که تلاش داشته‌اند در مراکز حساس کشور نفوذ کنند. صبح امروز نیز مدیر کل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات در یک نشست خبری، مدارک و مستنداتی از این پرونده را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر بازداشت عناصر داخلی این شبکه، در چارچوب عملیات آفندی اطلاعاتی، تصاویر و مشخصات شماری از افسران آمریکایی سیا را که مسئولیت این هسته جاسوسی را بر عهده داشته‌اند، منتشر کرده است.

امروز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که خود تا پارسال ریاست سازمان سیا را بر عهده داشت، اظهار نظر در این مورد خودداری کرد. وی البته ادعا کرد که ایران «سابقه دروغگویی» دارد. شبکه خبری سی‌ان‌ان هم در گزارش خود نوشته سیا از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است. 

انتشار خبر بازداشت این جاسوس‌ها، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته و از صبح امروز اغلب رسانه‌های معتبر جهان به آن پرداخته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.