مایک پمپئو روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز بیزینس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در نشست ورشو توانستید برای مقابله با ایران به جمع بندی برسید، این مطلب را مطرح کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که از کشور‌های عربی همچون عربستان سعودی، امارات و بحرین بپرسید که بزرگترین تهدید برای مردمشان چیست، بسیار روشن است که می‌گویند جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: این یک هماورد تاریخی بود که کشور‌های عربی و نخست وزیر اسرائیل همگی با هم در مورد نحوه حفظ امنیت مردم خود و ثبات منطقه گفتگو کردند.

پمپئو با بیان اینکه آمریکا منافع عمیقی در ثبات خاورمیانه دارد، اظهار کرد: ایران برای ما و متحدانمان خطر دارد و هر روز اسرائیل را تهدید می‌کند. من بسیار امیدوارم که اکنون با تداوم این پایه‌های ایجاد شده، جمهوری اسلامی ایران را به عقب برانیم که اکنون ۴۰ سال است منطقه را در معرض تهدید بزرگی قرار داده است.

آمریکا بر خلاف تبلیغات وسیع خود، نتوانست کشور‌های جهان را علیه جمهوری اسلامی ایران گرد هم آورد و وزیر خارجه آمریکا هم دراین گفتگو تنها به سه کشور عربی و رژیم صهیونیستی که پیش از این هم در توطئه آفرینی علیه ایران متحد بودند، اشاره می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.