سفارت ایران در هند در پیامی به رویترز اعلام کرد که براساس این پیام، سفارت هند در تهران نیز در مورد سلامت خدمه کشتی با مقامات ایرانی در تماس است.

«اس جیشانکار» وزیر امور خارجه هند روز دوشنبه اعلام کرد که دولت هند در حال رایزنی با جمهوری اسلامی ایران برای  آزادی ۱۸ خدمه هندی نفتکش انگلیسی است.
جیشانکار در حساب تویتری خود نوشت: تیم دیپلماتیک هند در تهران با مقامات ایرانی در ارتباط هستند. سفارت هند در تهران برای آزادی خدمه هندی نفتکش انگلیسی تلاش می کند.
این پیام وزیر امور خارجه هند در پاسخ به درخواست «پینارایی ویجایان» سروزیر ایالت کرالا منتشر شده است.
سروزیر ایالت کرالا با اشاره به اینکه ۴ نفر از ۱۸ خدمه هندی این کشتی متعلق به ایالت کرالا هستند از دولت مرکزی هند درخواست کرده است که امنیت و سلامت این افراد را تضمین کند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمعه شب گذشته بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، کشتی انگلیس به نام «استِنا ایمپرو - stena impero» را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی توقیف کرد.

اقدامات غیرقانونی دولت انگلستان در حالی است که این کشور، ۱۳ تیرماه امسال یک فروند نفتکش حامل محموله نفت ایران (گریس یک) را در آبراه بین المللی جبل الطارق به عنوان اقدامی مغایر با اصول حقوقی ناظر بر روابط بین الملل و در راستای جلب رضایت دولت ترامپ توقیف کرده و خدمه این نفتکش همچنان در بازداشت بسر می برند.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف کشتی حامل نفت ایران، اقدام ما براساس درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران با توجه به تخلف کشتی انگلیسی از مقررات صورت گرفته است و باید از مجاری حقوقی و قانونی پیگیری شود.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.