به گزارش چاینا نیوز،بر اساس نتایج تحقیق جدید دانشگاه کالیفرنیا ریورساید (UCR)یادگیری موارد جدید، مغز افراد سالخورده را طی ۶ هفته ۳۰ سال جوانتر می‌کند.

 دانشمندان کشف کردند به‌کارگیری چند کار جدید در یک زمان نیروی روحی را تقویت و افراد را در برابر بیماری آلزایمر حفظ می‌کند.

این مهارت‌ها شامل مطالعه زبان‌های جدید، استفاده از iPad، موسیقی و نقاشی است.

راشل وو، روانشناس UCR اظهار کرد: یکی از مهمترین موارد در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر افزایش یادگیری مهارت‌های جدید مانند یک کودک است.

او تاثیر یادگیری، حفظ انگیزه به عنوان عامل تقویت‌کننده، تشویق مربیان برای یادگیری و رشد در محیطی مناسب را از عوامل مهم در یادگیری مهارت‌ها عنوان کرد.

در مطالعات قبلی بر روی یادگیری مادام العمر تاکید شده بود، اما آموزش مهارت‌ها فقط یکبار بود اما در تحقیق جدید تاثیر آموزش متوالی مطرح شده است.

در این تحقیق، افراد ۵۸-۸۶ ساله به مدت سه ماه، حدود ۱۵ ساعت در هفته، سه تا پنج درس را فرا گرفتند.

با ارزیابی مهارت‌های شناختی پس از ۶ هفته مشخص شد توانایی افراد ۳۰ سال جوانتر شده است. نتایج نشان می‌دهد که یادگیری در گروه سنی مسن نیز مانند جوان بر عملکردهای شناختی تاثیر دارد.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل محسوب می‌شود.

در حال حاضر درمان برای معالجه زوال عقل یا عدم پیشرفت آن آسان نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.