محسن درفشان با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد: بیش از ۷۲ درصد مشترکان بخش خانگی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت نیرو الگوی مصرف آب به ازای هر فرد ۱۶ مترمکعب در یک دوره است که اگر مشترکان آب به خوبی این الگو را رعایت کنند بسته‌های تشویقی برای آنان در نظر گرفته می‌شود و در پرداخت آب بها مشمول تخفیف ۱۵ درصدی می‌شوند.

معاون شرکت آبفا خوزستان بیان کرد: همچنین برای مشترکانی که در مهلت تعیین شده نسبت به پرداخت قبض آب بها اقدام کنند تخفیف چهار درصدی در مبلغ قبض آنها اعمال می‌شود.

لزوم الگوی مصرف در ماه‌های گرم سال

درفشان گفت: در صورتی که مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند و مصرف آب از سقف تعیین شده تجاوز کند، ملزم به پرداخت تعرفه ابلاغی وزارت نیرو خواهند شد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گرم سال به دلیل افزایش مصرف آب از همه مشترکان انتظار می‌رود با بکارگیری روش‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تأمین و توزیع عادلانه و پایدار یاری کنند.

به گفته معاون شرکت آبفا خوزستان، این استان بدون در نظر گرفتن شهرستان اهواز دارای ۷۱۰ هزار مشترک آب است که یک پنجم آنها به صورت غیرمجاز آب برداشت می‌کنند، روزانه حدود ۱۴۲ هزار انشعاب غیرمجاز، بیش از ۴۸۰ هزار متر مکعب آب در شبانه روز به صورت غیرمجاز، بدون هزینه و مخفیانه مصرف می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.