روز پایانی از شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، صبح امروز (یکشنبه) با رقابت‌های کومیته تیمی در دو بخش آقایان و بانوان در تاشکند ادامه یافت و در دیدار فینال کومیته تیمی بانوان، تیم ملی کاراته ایران با شکست ۲ بر یک ژاپن به مقام قهرمانی آسیا دست یافت.

در این دیدار ابتدا شیما آل‌سعدی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب حریف خود شد، اما در ادامه حمیده عباسعلی با نتیجه ۳ بر ۲ از سد حریف خود عبور کرد تا دو تیم به تساوی یک - یک رسیده و جدال قهرمانی در مبارزه سوم پیگیری شود. در مبارزه حساس و پایانی نیز طراوت خاکسار مقابل حریف ژاپنی پس از تساوی ۳ - ۳ با قانون سنشو (امتیاز نخست) به برتری رسید تا بانوان ایران روند درخشش خود را در مسابقات این دوره با مدال طلای کومیته تیمی ادامه بدهند.

تیم کشورمان در ابتدای مسابقات امروز پس از تساوی یک - یک مقابل ازبکستان با توجه به قانون امتیاز شماری به برتری در دیدار نخست خود دست یافت. در دیدار مقابل ازبکستان ابتدا طراوت خاکسار مقابل حریف خود به تساوی یک - یک رسید. در ادامه زهره برزگر ۳ بر ۲ مغلوب حریف خود شد و در دیدار پایانی و سرنوشت‌ساز حمیده عباسعلی با نتیجه ۸ بر صفر از سد رقیب خود گذشت تا باعث برتری تیم کشورمان شود.

در ادامه تیم کشورمان به مصاف اردن رفت که مقابل این تیم به برتری ۲ بر صفر دست یافت تا راهی دیدار نیمه نهایی شود. در دیدار مقابل اردن ابتدا شیما آل‌سعدی با نتیجه ۹ بر یک از سد حریف خود عبور کرد و در ادامه طراوت خاکسار با برتری ۸ بر ۳ مقابل حریف خود پیروزی شاگردان ستاره موسوی را تثبیت کرد.

ملی‌پوشان کشورمان در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه ۲ بر یک از سد تیم چین گذشتند. ابتدا طراوت خاکسار با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف خود شد. در ادامه شیما آل‌سعدی پس از تساوی ۴ - ۴ مقابل حریف خود با قانون سنشو (امتیاز نخست) به برتری دست یافت تا دو تیم در امتیاز یک - یک مساوی شده و کار به دیدار سوم کشیده شود. در دیدار پایانی نیز حمیده عباسعلی، کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان مقابل حریف خود به برتری ارزشمند ۴ بر ۳ دست یافت تا شاگردان ستاره موسوی راهی دیدار پایانی شوند.

شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از روز جمعه ۲۸ تیر ماه با شرکت ۳۴۰ کاراته‌کا از ۳۳ کشور در تاشکند ازبکستان آغاز شد و نمایندگان کشورمان تا پیش از برگزاری رقابت‌های کومیته تیمی موفق به کسب سه مدال طلا (ذبیح‌الله پورشیب، طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی)، دو نقره (رزیتا علیپور و کاتای تیمی بانوان) و چهار برنز (سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری، فاطمه صادقی و کاتای تیمی مردان) شده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.