به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، بایدن جمعه شب در گردهمایی تامین کنندگان مالی در نزدیکی لس آنجلس گفت: این مرد (اشاره به ترامپ) بیشتر از آنکه شبیه جورج واشنگتن (رئیس جمهور سابق آمریکا) باشد، به جورج والاس شباهت داد.

جورج والاس سیاستمدار آمریکایی و چهل و پنجمین فرماندار آلاباما از حزب دموکرات بود که در سال ۱۹۷۲ بر اثر سوء قصد به جانش معلول شد و تا آخر عمر مجبور به استفاده از ویلچر شد. در دوره ای که آمریکا در حال مبارزه با تبعیض نژادی بود او گرایش های عوام گرایانه ای را اتخاذ کرد و از تبعیض نژادی حمایت می کرد که البته بعدها از تبعیض نژادی روی گرداند و اما همچنان یک عوامگرا باقی ماند.

انتقاد بایدن از ترامپ به دنبال اظهارات رئیس جمهورآمریکا علیه چهار نماینده زن دموکرات مجلس نمایندان آمریکا و درخواست از آنها برای بازگشت به زادگاهشان مطرح شده است. این افراد که شامل «ایلهان عمر» نماینده زن مجلس نمایندگان آمریکا می شود همگی جزو اقلیت ها اما شهروند آمریکا هستند.

واشنگتن تایمز نوشت: بایدن پیشتر در تلاش ناموفق خود برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۸ نام جورج والاس را به بهانه دیگری زنده کرده بود. نشریه فیلادلفیا اینکوایرر سپتامبر ۱۹۸۸ در این زمینه گزارش داد که بایدن همان سال در جریان تبلیغات انتخاباتی خود گفت از اینکه از دست جورج والاس در سال ۱۹۷۷ جایزه گرفته است به خود می بالد. این اظهارات دستاویزی برای کمپین ترامپ شد و اعضای این کمپین هفته گذشته بایدن را به دلیل اظهاراتش در تقدیر والاس، سرزنش کردند.

حساب کاربری «اتاق جنگ ترامپ» وابسته به رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در توئیتی خطاب به بایدن نوشت: شاید فراموش کرده ای اما اگر دراین رقابت یک نفر باشد که به جورج والاس ربط داشته باشد، آن فرد تو هستی.

بایدن در اظهارات روز جمعه خود گفت، به ویژه نگران تاثیر لفاظی های ترامپ بر کودکان است.

این نامزد دموکرات انتخابات افزود: کودکان ما گوش می کنند. هر آنچه که رئیس جمهور می گوید مهم است. مهم است زیرا رئیس جمهور وجهه کشور را نشان می دهد.

بایدن بزودی بار دیگر در یک مناظره انتخاباتی با سناتور «کاملا هریس» نامزد انتخابات از کالیفرنیا حضورخواهد داشت. هریس درمناظره قبلی، از همکاری بایدن در گذشته با عده ای از سناتورهای حامی تبعیض سفید و سیاه انتقاد کرده بود.

واکنش ها به این انتقاد هریس از بایدن به کاهش حمایت از این نامزد پیشتاز دموکرات ها در نظرسنجی ها منجر شد و وی ارای خود را نزد رای دهندگان سیاه پوست از دست داد.

ترامپ تاکنون بارها مجبور شده که بگوید نژاد پرست نیست اما کارنامه ریاست جمهوری اش از واکنش در اعتراضات علیه نژادپرستی درشهر شارلوتزویل تا چاه توالت خواندن برخی از کشورهای آفریقایی، دستورات اجرایی اش درمنع ورود اتباع خارجی به آمریکا و همین اواخر حمله به اقلیت های دموکرات چیز دیگری را نشان می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.