سرهنگ کارآگاه علی گودرزی در توضیح این خبر، بیان داشت: در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب، بیست و یکم آذر ماه سال ۱۳۹۶ با تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۶۰ خزانه از درگیری و نزاع خانوادگی منجر به جنایت در محدوده خزانه بخارایی خ همدانی مطلع شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بلافاصله ماموران کلانتری، به محل اعلامی مراجعه و به دست آوردند که درگیری بین دایی (فرامرز ۴۰ ساله) و خواهر زاده هایش بوده است که شوهر یکی از خواهر زاده هایش به نام سعید ۲۶ ساله) در این درگیری نیز حضور داشته و با ایراد جراحت دایی همسرش، وی را مصدوم کرده است. فرد مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان کاشانی برای خدمات درمانی منتقل شده است.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از حضور در بیمارستان متوجه می‌شوند که فرامرز از ناحیه گردن و دست مصدوم و بر اثر جراحت وارده و خونریزی شدید فوت کرده است.

سرهنگ گودرزی گفت: با اعلام خبر به اداره دهم (ویژه قتل) پلیس آگاهی پایتخت، تیمی از کارآگاهان این اداره و تیم تشخیص هویت به همراه بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای ناحیه ۲۷ تهران به بیمارستان مراجعه و تحقیقات پلیسی در خصوص جزئیات پرونده آغاز می‌شود.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: با آغاز تحقیقات میدانی از شاهدان جنایت مشخص شد، مقتول (دایی) برای گرفتن ارث و میراث پدریش به خانه ویلایی که خواهرزاده هایش (۲ دختر) و یک پسر (حدودا ۲۵ ساله) زندگی می‌کردند مراجعه کرده است که منجر به درگیری بین خواهر زاده‌ها و دایی می‌شود؛ و با ایراد صدمه توسط قاتل، فرامرز مصدوم و فوت کرده می‌کند. از همان تاریخ این زوج هر دو از محل متواری می‌شوند.

این مقام انتظامی در خصوص دستگیری قاتل اظهار کرد: کارآگاهان با آغاز تحقیقات میدانی دستگیری قاتل و همسرش (فریبا) را در دستور کار خود قرار دادند که مشخص شد قاتل به اتفاق همسرش از کشور به صورت غیر مجاز به کشور مالزی متواری شده است. تا اینکه در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمده قاتل به همراه همسرش در تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه امسال به ایران بازگشته است و در محدوده خزانه با اجاره کردن یک واحد آپارتمان در حال زندگی است. با هماهنگی مقام قضائی قاتل (سعید) و همسرش روز گذشته بیست و نهم تیرماه دستگیر و به اداره دهم منتقل می‌شوند.

سرهنگ گودرزی عنوان کرد: سعید که هویت خود را حامد ... معرفی می‌کرد در ابتدا منکر هرگونه جنایت بوده وهمسرش نیز اظهار بی اطلاعی می‌دارد که در نهایت در تحقیقات تخصصی پلیس لب به اعتراف گشودند.

وی بیان داشت: فریبا در تحقیقات به عمل آمده به کارآگاهان گفت: شب حادثه من به اتفاق خواهر و بردارم در خانه پدر بزرگمان بودیم (مادر و پدرمان خیلی وقت پیش‌ها فوت کرده اند) که ناگهان دایی فرامز وارد خانه شده و باز هم مثل همیشه ادعا و طلب ارث و میراثش را از ما کرد که مشاجره مان بالا گرفت و او با چاقوی که پنهان کرده بود اقدام به ضرب و شتم ما و مصدوم نمودن بردارم از ناحیه دست کرد و من هم بلافاصله با شوهرم سعید " قاتل" تماس گرفتم و جریان را به او گفتم که سعید کمتر از چند دقیقه آن اتفاق رخ داد.

این مقام انتظامی توضیح داد: متهم در اظهاراتش به گارآگاهان گفت: پس از تماس همسرم مبنی بر اینکه توسط دایی شان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند بسیار عصبانی شدم و یک قبضه چاقو تهیه کردم و بلافاصله به سمت خانه رفتم و دیدم که فرامز درحال کتک کاری همسرم، خواهر و برادر خانمم می‌باشد. با او درگیر شدم و چند ضربه چاقو به ناحیه گردن و دستش زدم و سریع به همراه خانمم از محل متواری شدیم. پس از چندروز شندیم که وی فوت کرده است و ما هم تصمیم به فرار کردیم. به صورت غیر مجاز از کشور خارج شدیم و نزدیک به دوسال در مالزی زندگی می‌کردیم که با گذشت این مدت به هوای اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده است به ایران بازگشتیم و با هویت جعلی در حال زندگی بودیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعتراف صریح قاتل و همسرش به بزه انتسابی هردو با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای کشف زوایای دیگر پرونده و انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی می‌باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.