بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پس از جلسه هم اندیشی با وزرای سابق نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دومین جلسه هم‌اندیشی بود که با دعوت وزرای سابق نفت برگزار شد که ما برای این جلسه ۶ نفر از وزرای سابق را دعوت کرده بودیم اما آقایان آقازاده و میرکاظمی به دلایلی حضور نیافتند.

وی افزود: در این جلسه که با حضور ۴ تن از وزرای سابق نفت برگزار شد من گزارشی از وضعیت بین‌المللی ارائه دادم و همچنین وضعیت داخلی صنعت نفت برای حاضران تشریح شد و نقطه نظرات وزرای سابق نفت را در خصوص مسائل مختلف جویا شدیم.

وزیر نفت با بیان اینکه صحبت‌هایی نیز در خصوص روش‌ها و راهکارهای فروش نفت انجام شد گفت: نتیجه تمامی صحبت‌ها و تبادل‌نظرها در خصوص فروش نفت این بود که وزرای سابق نفت روش‌ها و راهکارهای فعلی فروش نفت که از سوی وزارت نفت پیگیری می‌شود را مورد تایید قرار دادند.

زنگنه با بیان اینکه اصل حملات دشمن به صنعت نفت کشور است گفت: صنعت نفت در خط مقدم جبهه است و بعد از آن سیستم بانکی است که باید پول حاصل شده را تبادل کرده و به کشور بازگرداند.

وی افزود: ما تلاش‌هایی در ابعاد مختلف در حال انجام داریم که امیدواریم آثار آن در زندگی مردم نمایان شود.

وزیر نفت با ابراز تشکر و حضور و همدلی وزرای سابق نفت با وزارت نفت گفت: علاوه بر جلسات هم‌اندیشی با وزرای سابق نفت که همواره از اندیشه و نظرات آنها بهره‌مند می‌شویم، جلساتی نیز با دیگر نخبگان سیاسی و اقتصادی کشور خواهیم داشت و من تلاش می‌کنم از نظرات تمامی مختصصان به منظور رسیدن به یک رویکرد مناسب در کلان تصمیم سازی همواره استفاده کنیم.

زنگنه درخصوص رخدادهایی که برای نفتکش‌ها اتفاق افتاد گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند محدودیت‌هایی ذا برای ایران به هر شکلی ایجاد کنند و ما نیز در این خصوص نسبت به هر نوع محدودیت حساسیت‌های لازم را به خرج می‌دهیم.

وی افزود: در خصوص اینستکس پیش از این هم گفته‌ام که در صورتی این راهکار اروپایی جواب می‌دهد که از طریق آن پول نفت به کشور بیاید اگر انتقال پول نفت با استفاده از اینستکس نشود، اینستکس معنایی ندارد.

وزیر نفت با بیان اینکه اجلاس اخیر اوپک یک اجلاس جنجالی بود گفت: تمام تلاش ما این بود که برگزاری جلسه جدید اوپک و غیر اوپک به ماهیت اوپک ضربه‌ای نزند و هدفگذاری ما در این خصوص محقق شد و توانستیم به تمامی اهداف از پیش تعیین شده در اجلاس اخیر اوپک برسیم.

زنگنه با بیان اینکه تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد ماه اجرایی می‌شود گفت: تمامی کسانی که در ثبت‌نام‌های قبلی شماره حساب‌های خود را و اعلام نیاز خود را برای دریافت کارت سوخت المثنی اعلام کرده‌اند، کارت سوخت خواهند گرفت و اگر کسی بعد از تاریخ ۲۰ مرداد به هر دلیلی کارت سوخت شخصی نداشته باشد از این تاریخ تا مدت محدودی کارت سوخت جایگاه‌داران برای استفاده این قبیل افراد فعال خواهد بود.

وی افزود: در این مرحله بیشتر هدف ما دادن انضباط به بحث سوخت‌گیری است و در این مرحله هیچ‌گونه سهمیه‌بندی و تفاوت قیمت مطرح نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.