آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان، فیلتر قوی و ارزشمند در ورود به کارگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: نکته ای که باید از نظر شناخت موقعیت و وظیفه خود در این نهاد به آن توجه داشته باشید، خطیر بودن این موقعیت و وظیفه است.

وی با بیان اینکه این نظام، صف مقدم جبهه و جنگ با دشمنان پیغمبر اسلام (ص) است اظهار داشت: این نظام با داشتن "ولایت فقیه"، قلعه محکمی در برابر نفوذ دشمن است که دروازه وسیعی به اسم دموکراسی دارد و اعضای نظارت بر انتخابات شورای نگهبان، پاسدار این دروازه برای جلوگیری از نفوذ دشمن از طریق آن هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: "تبار شناسی عامل نفوذی" در کار شورای نگهبان اهمیت بسیار دارد که باید به آن توجه کرد زیرا عامل نفوذی یک انگلیسی، فرانسوی یا آمریکایی نیست بلکه یک ایرانی با تابلو انقلابی و ولایت مداری است.

وی افزود: دشمن به دنبال افراد و جریانی می رود که با رهبری زاویه دارند و از میان آنان گزینش می کند. کسی که با رهبری زاویه دارد، رهنمودها و ولایت رهبری را اندازه گیری می‌کند، بخشی را قبول و بخشی را در عرصه های مختلف رد می‌کند، تبار عامل نفوذی دشمن است.

وی اظهار داشت: کسی که با رهبری زاویه دارد و خط و موضع رهبری را در مبارزه با استکبار، سیاست خارجی و دیگر موضوعات جرح و تعدیل می‌کند، از تباری است که دشمن عامل نفوذی خود را از این تبار استخدام می کند.

آیت الله علم الهدی گفت: اگر منشأ ریزش و تنزل برخی افراد در طول عمر انقلاب را بررسی کنیم، می بینیم که از اختلاف و مخالفت آنان با رهبری شروع می‌شود. از جمله منافقین که ۱۷ هزار بی گناه را در کشور کشتند، آنان روزی مبارز با دشمن، انقلابی و وابسته به امام (ره) بودند اما نقطه انفصال آنان از امام راحل، اختلاف آنان با ایشان بود که گفتند امام (ره) را قبول داریم اما گزینه های ایشان را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به بروز تخلف در انتخابات حساس باشیم افزود: تقلب در عرصه انتخابات ما یا صورت نمی گیرد یا اگر صورت بگیرد آنقدر ضعیف است که قابل توجه نیست اما چیزی که در انتخابات ما رخ می دهد، تخلف است که نباید آن را دستکم گرفت، یعنی با انجام اقداماتی، انتخابات را مهندسی می‌کنند که نتیجه به نفع خودشان یا دوستانشان تمام شود.

وی اظهار داشت: در انتخابات گذشته مواردی از تخلف و تأمین نشدن تعرفه در برخی نقاط پرجمعیت حاشیه شهر رخ داد اما به آن رسیدگی نشد.

وی گفت: فضای نظارت شورای نگهبان یک فضای دینی و اعتقادی است که باید بر تیز هوشی ناظران و دقت نظر آنان توجه شود تا گرفتار حرکت های فریبکارانه نشوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.