قاضی مسعودی مقام در ابتدای این جلسه ضمن بیان مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری اظهار کرد: در جلسه گذشته بخشی از کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد و بخش باقی مانده هم امروز قرائت می شود.

نماینده دادستان پس از حضور در جایگاه، کیفرخواست 10 نفر باقی مانده از 21 متهم دیگر این پرونده را قرائت کرد.

کیفرخواست متهمین به شرح ذیل است:

متهم ردیف دوازدهم، محمود لطف الله پور، فرزند علی اکبر، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به مبلغ 377 میلیارد تومان به شرکت های زیر مجموعه پایدار قشم که حیات خلوت گروه ریخته گران در زمان ریاست خانی بوده است.

متهم ردیف سیزدهم، علی نانچیان، فرزند محمد، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه، رییس اداره امور شعب تهران به اتهام مشارکت در اخلال از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۷ فقره شرکت به مبلغ ۳۴۴ میلیارد و ۹۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شرکت‌های جهان گستر پژواک، سیمان چوب، هدایتی و شرکت‌های کارتن خواب بوده است و طبق اظهارات مطلعین توسط دلاویز، امامی و هادی رضوی ساپورت مالی شده است.

متهم ردیف چهاردهم، پیمان پویان مهر، فرزند محمود، متاهل، آزاد با تودیع وثیقه رییس شعبه اسکان بانک سرمایه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۳ فقره شرکت به مبلغ ۲۴۶ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۵ عدد سکه و ۲۱ هزار دلار آمریکا بوده است.

متهم ردیف پانزدهم، علیرضا کلهر، فرزند غلامرضا، دکتری، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۳ فقره شرکت به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۲۰۰هزار تومان بدهی مشکوک الوصول از طریق امضای شرکت‌های امامی و حاجی محمدجواد بوده است.

متهم ردیف شانزدهم، نصرت الله فرخی، فرزند غلامحسین، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۳ فقره شرکت هدایتی به مبلغ ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

متهم ردیف هفدهم، عباس عبدی، فرزند محمد یوسف، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۲ شرکت به مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

متهم ردیف هجدهم، محمد سرخیل، فرزند اسدالله، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۲ فقره شرکت به مبلغ ۱۶۲ میلیارد و ۵۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان و یک خودروی تویوتا از موحدی بوده است.

متهم ردیف نوزدهم، سعید حسن زاده، فرزند عزیز، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به ۴فقره شرکت به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۵۷۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

متهم ردیف بیستم، علی پورمنزه، فرزند موسی، متاهل، فاقد سابقه کیفری، آزاد با تودیع وثیقه به اتهام اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به شرکت جاوید گشت آرکا بوده است.

متهم ردیف بیست و یکم، محمدرضا خایانی، لیسانس، متاهل، فاقد سابقه کیفری آزاد با تودیع وثیقه، به اتهام مشارکت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق امضای مصوبات ناظر بر اعطای تسهیلات غیرقانونی به شرکت جاوید گشت آرکا به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و امضای تسهیلات به شرکت‌های هدایتی، امامی، شاملویی و سامان مدلل بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.