برخی منابع خبری جمعه شب مدعی شده‌اند نفتکش «استینا امپرو» که در حال حرکت با پرچم انگلیس بوده به سمت ایران هدایت شده است. وزارت دفاع انگلیس گفته از گزارش‌ها در این خصوص مطلع است. 

برخی منابع خبری جمعه شب مدعی شده‌اند نفتکش ««استینا امپرو» که قرار بوده عازم عربستان سعودی بوده مسیرش را تغییر داده و به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده است.

این کشتی از فجیره در امارات حرکت کرده و قرار بوده روانه «الجبیل» در عربستان سعودی شود. منابع خبری مدعی شده‌اند کشتی ظاهراً در حال حرکت به سمت «جزیره لارک» یا «جزیره قشم» است. 

پایگاه «ukdefencejournal.org.uk» با نوشتن اینکه کشتی «استینا امپرو» ناگهان به سمت آب‌های ایران تغییر مسیر داده ادعا کرده که ممکن است ایران آن را توقیف کرده باشد. 

دولت محلی جبل‌الطارق۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران به سوریه بوده توقیف کرده است.

ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.