محمدجواد ظریف در پایان سفر ۶ روزه خود به نیویورک و پیش از ترک آمریکا در جمع خبرنگاران ایرانی به تشریح اهداف سفر خود به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و بولیوی پرداخت.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه هدف اصلی سفر وی به کاراکاس شرکت در اجلاس وزرای خارجه جنبش نم است خاطرنشان کرد: این اجلاس در پایان دوره ریاست ونزوئلا و جنبش غیر متعهدها برگزارمی‌شود. در جریان این سفر ضمن شرکت در اجلاس مذکور، با مقامات ونزوئلا نیز در مورد همکاری‌های دو کشور و اینکه ایران چگونه می‌تواند به این کشور برای بازگرداندن آرامش کمک کند، رایزنی و گفت‌وگو می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ایران همکاری‌های سیاسی و اقتصادی خوبی نیز با نیکاراگوئه و بولیوی دارد ادامه داد: ما دوستان خوبی در آمریکای جنوبی و لاتین داریم. آن‌ها در سال‌های گذشته شرکای سیاسی و اقتصادی ما بودند و اکنون نیز همین ارتباطات برقرار است.

ظریف با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی را در بولیوی در حال اجرا داریم که به نفع مردم این کشور نیز هست گفت: در جریان سفر به بولیوی و نیکاراگوئه با روسای جمهور و وزیران خارجه این دو کشور نیز در ارتباط با گسترش همکاری‌ها رایزنی و صحبت می‌کنیم.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود باخبرنگاران ایرانی مستقر در نیویورک خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا در تلاش است که بار دیگر سیاست "مونرو" را در قاره آمریکا بازآفرینی کند و بر مداخلات خود در آمریکای لاتین اضافه کند. در چنین شرایطی لازم است که مجموعه‌ای هماهنگ از کشورهای مستقل در برابر این سیاست‌های آمریکا مقاومت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.