معمولا سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تعطیلات تابستانه خود را در سواحل فرانسه و مراکش می‌گذراند اما به دنبال جنجال و موج شدید انتقاداتی که پس از قتل خاشقجی گریبانگیر ریاض شده است، به نظر می‌رسد بن عبدالعزیز تصمیم گرفته است امسال تعطیلاتش را در شهر نیوم، در شمال عربستان پشت سر بگذارد. در این تعطیلات شاهزاده‌های سعودی و مقامات دولتی نیز همراه پادشاه هستند.

پادشاه سعودی در سال ۲۰۱۵ تعطیلات تابستانه خود را در جنوب فرانسه سپری کرد و قرار بود به مدت سه هفته در آنجا بماند اما ۱۵۰ هزار تن از ساکنان محلی با امضای طوماری نسبت به بستن ساحل مقابل ویلای شخصی وی به روی عموم اعتراض کردند و پادشاه مجبور شد سفر تفریحی‌اش به فرانسه را ناتمام گذاشته و به شهر طنجه مراکش برود.

شهر ساحلی نیوم در سواحل دریای سرخ قرار دارد و نخستین منطقه‌ ویژه‌ای است که شامل بخش‌هایی از خاک اردن و مصر نیز خواهد شد و یک منطقه محوری است که سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌کند و ۷۰ درصد ساکنان جهان می‌توانند در کمتر از هشت ساعت به این منطقه برسند.

شهر نیوم در ساحل دریای سرخ در شمال غرب عربستان ساخته می‌شود و مرکز اصلی اجرای پروژه "نیوم"؛ یک پروژه علمی، فن‌آوری و گردشگری است و سعودی‌ها می‌خواهند آن را درچارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ در ساحل دریای سرخ اجرا کنند. این شهر قرار است یک نمونه از شهرهای آینده باشد و از تمامی دست‌آوردهای تکنولوژی بشری در آن استفاده شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه تکنولوژی در ساخت آن سهیم هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.