آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: افراد جامعه باید در حق یکدیگر ایثار کنند و خدمت نمایند به خصوص در شرایط موجود که دشمن از نظر اقتصادی و سیاسی به مردم فشار می‌آورد، همه مکلف به کمک به یکدیگر هستیم.

اهم اظهارات وی را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید،

* مسئولان تکلیف دارند که میز اداره خود را به امام زمان عرضه کنند، اتاق کارشان را به امام زمان عرضه کنند، کالا، وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند آیا امام عصر راضی هستند این میز و صندلی باشد اما در راه کمک به خلق خدا به کار نرود.

* آیا امام زمان راضی است که فردی مسئول باشد اما نسبت به مسئولیت خود سستی و سهل انگاری کند و به مشکلات مردم توجه نکرده و به دنبال راهکارهای حل مشکلات مردم نباشد.

*دشمن کشور را از لحاظ اقتصادی اخلاقی و سیاسی در فشار انداخته است این یک تکلیف است که به امام زمان خود گزارش دهیم. البته دست اندرکاران مسئولان کشور این تکلیف دارند که مسائل اداری خود را به امام زمان عرضه کرده و گزارش دهند.

* آنها باید وقت و زمان خود را به آن حضرت عرضه کنند و ببینند که آیا امام عصر (عج) راضی است که این میز و صندلی باشد یا خیر، آیا این امام راضی است که فلان مسئول سرکار باشد یا خیر؟ آن هم مسئولی که سستی و سهل‌انگاری می‌کند و به مشکل مردم توجه ندارد، مسئولی که راه‌های حل را را دنبال نمی‌کند. اینجاست که رهبری الهی و توجه به امامت مفهوم پیدا می کند

*{ با اشاره به نقض تعهدات اروپا در برجام}: اروپا به هیچ‌یک از تعهدات خود در قبال برجام عمل نکرده است. آمریکا هم که با عهد شکنی موجب خجالت و ذلت ملت آمریکا شد. هیچ زمانی آمریکا تا این حد ذلیل و شکست خورده نبوده است.

*{با اشاره به توقیف نفتکش جمهوری اسلامی ایران توسط دولت انگلیس در جبل الطارق}: توقیف نفتکش ایرانی بر خلاف تمامی قوانین بین المللی بوده است. جمهوری اسلامی باید به سازمان ملل متحد شکایت کند و صاحبان کشتی می‌توانند به دادگستری اروپا شکایت کنند.

* قیام آیت الله کاشانی علیه انگلستان در راستای ملی شدن نفت بود، اما این حرکت را خاموش کردند تا به عصر امام خمینی (ره) رسید و نهضت ملت ایران آغاز شد و به نتیجه رسید. انقلاب اسلامی راهی درست و حق بود و در برابر ظلم و فساد ایستاد، امروز هم مقام معظم رهبری راه امام خمینی را با قوت هرچه بیشتر ادامه می دهند.

*عالم شیعه شیخ زکزاکی در زندان در وضعیت سخت و بدی به سر می برد. در نماز جمعه برای عافیت ایشان دعا می‌کنیم. خدایا ایشان را لباس عافیت عطا فرما و دشمنان اسلام، عدالت، پاکی و فضیلت را در هر کجا نابود کن.

* در ملاقاتی که ائمه جمعه با رهبر انقلاب داشتند ایشان و بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کردند. توجه کردن به جوانان که آینده کشور به دست آنان است بسیار اهمیت دارد. باید تقوا در میان جوانان احیا شود. اوضاع و احوال خیابان‌ها، کوچه‌ها و دانشگاه ها باید اصلاح شود.

*دختران و پسران باید ببینند اسلام چه می‌گوید. قرآن به پسران جوان می‌فرماید: چشمان خود را پایین بیاندازید و به زنان فرماید شما هم خود را حفظ کنید.

*رهبر انقلاب تاکید دارند که دشمن همه چیز ما را هدف قرار داده است می خواهد فساد و بی بند و باری را در کشور رایج کند. اگر جوانان ما به سمت بی‌بندوباری بروند، دشمن بر ما مسلط می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.